Eventmarketing en bezoekers? Richt je op co-creators

13-02-2020 - Uit de #EventTrends2020: van bezoeker en gast naar cocreator van jouw event. Here we go! En toen was er geen weg meer terug. We hebben het crowdsourcing, zelfs crowdshaping, genoemd, maar het besef dat evenementen niet mogen bestaan uit live zenden en ontvangen, dat was er al. De gast als creator, misschien zelfs als regisseur. We hebben het perfecte voorbeeldevenement voor je gevonden: learn from the best!

Dat het om interactie, ontmoeten en beleven gaat ook, daar hoeft niemand meer van overtuigd te worden. Maar in 2020, dames en heren, is het eindelijk zo ver dat we als nooit te voren begrijpen dat evenementen geen bezoekers meer hebben. Zelfs geen gasten (misschien nog bij evenementen waar de gast in de watten wordt gelegd). Overal waar het gaat om live communicatie, om merkbeleving of experience marketing gaan we in 2020 het licht zien: de bezoeker wordt nu echt cocreator. In alles! Eventorganisatoren maken concepten, zetten de kaders, maar het zijn de gasten, de bezoekers, de cocreatoren die jouw evenement invullen en tot een succes gaan maken.

Het ultieme voorbeeld van cocreators: “Sopra Steria Flix” 
Een tweejaarlijkse bijeenkomst voor 1600 werknemers van Sopra Steria Noorwegen, Zweden en Denemarken, met als doel de bedrijfscultuur te vieren en te versterken. 

'We vonden het belangrijk dat we een unieke gebruikerservaring creëerden voor alle deelnemers die hun werk en de cultuur van Sopra Steria weerspiegelden, wat betekent dat we wilden dat elke deelnemer keuzes maakte die van invloed zouden zijn op hoe de avond uiteindelijk zou verlopen. Zowel voor elke persoon die in het bedrijf werkt, als voor het bedrijf als geheel. Daarom hebben we een door het publiek gegenereerde, interactieve, niet-lineaire show gecreëerd, geïnspireerd door de waarden die Sopra Steria levert aan hun klanten. Ons idee was om een ​​interface te maken voor het maken van keuzes geïnspireerd door hoe digitalisering de entertainmentindustrie heeft getransformeerd. Een op Netflix geïnspireerde interface waarin het publiek alle inhoud en de stroom entertainment op het podium besliste. Dit om individualiteit en gebruikerservaringen op maat te waarborgen. De "Netflix-interface" presenteerde het publiek met de alternatieven, en ze gebruikten mobiele telefoons om te stemmen en te beslissen over welke inhoud ze zowel live inhoud als vooraf opgenomen wilden bekijken.'
 

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. Aaaaha! Bureau voor live communicatie

    Wij weten hoe we jouw collega’s, relaties en vakgenoten in de actiestand krijgen. Dat is de kracht van live...
  2. Kronenburg

    Zoekt u voor uw evenement of event een sprankelende Host of Hostess, een ervaren Teamleider, een elegant Hospitality...
  3. Effectivents

    Effectivents verzorgt een verkorte opleiding eventmanagement en diverse trainingen en cursussen in eventmanagement...
  4. Omnivents, Avontuurlijk Evenementenbureau, PEOPLE-POWER-PLAY

    Omnivents en Watergoed, een one-stop-shop!
  5. UP Events

    Bij UP Events kom je voor de beleving. Na één bezoek wil je meer. En als je terugkomt krijg je weer iets nieuws!

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners