EVENTMARKETING - Het is een toonaangevend budgetonderzoek voor marketing en communicatiebudgetten. En ook al wordt het onderzoek uitgevoerd onder Engelse bedrijven, het geeft een prima beeld van hoe multinationals met hun marcom-budgetten omgaan. En steek de handen maar weer in de lucht: het eventmarketing budget groeide weer in Q1 van 2017. Voor het 13e kwartaal op rij.
Maar laten de onderzoekers wel optekeken: de groei van 4,9 procent staat in schril contrast met de bijna 13 procent groei in Q4 van 2016. Eventmarketingbudget eindigde met de jongste cijfers op een vierde plek als het gaat om toegenomen marketingbudgetten:
- Internet + 16,9 procent
- Main Media Advertising + 10,7 procent
- Direct marketing + 5,3 procent
- Events + 4,9 procent
- Sales Promotions + 1,2 procent
- PR + 1,1 procent
In het onderzoek worden onder het eventmarketingbudget ook onder meer activaties gerekend.