Eventmarketer%2Ecom%3A+Millennials%2C+goede+doelen+en+hoe+eventmarketing+hier+in+past
Nieuws

Eventmarketer.com: Millennials, goede doelen en hoe eventmarketing hier in past

EVENEMENTEN ONDERZOEK - De afgelopen 10 jaar is er onderzoek gedaan naar Millennials, hun overwegingen, doelen en hoe ze aan je gebonden kunnen worden. Hun hang naar goede doelen en inzet voor maatschappelijke vraagstukken zou wel eens koren op de molen van eventmarketing en live communicatie kunnen zijn. Eventmarketer.com filterde 5 uitkomsten uit het onderzoek als voorzet voor eventprofessionals.

10 jaar aan onderzoeksdata hebben er voor gezorgd dat het Case Foundation Millennial Impact Report een heel scherp en goed onderbouwd beeld geeft van de Millennial-generatie. De bezoekers van jouw huidige events en live momenten. 'Millennials willen niet alleen goed doen, maar ze willen merken en bedrijven die dat ook doen. Deze generatie heeft sociale onderwerpen hoger op de agenda staan, dan ooit te voren. Naast peer to peer invloed om je in te zetten voor goede doelen in een grote diversiteit, ontstaat op de werkvloer de intentie om iets voor een goed doel te gaan doen. Vrijwilliger zijn voor een goed doel, wordt door de millennials beschouwd als 'social experiences'. Waar in 2013 nog 56 procent van de Millennials vrijwilliger waren bij een goed doel om hun sociale contacten uit te breiden, sprong dat percentage in 2014 naar 87 procent. En wist je dat 90 procent van de Millennials inmiddels doneren aan nonprofit organisaties?

Het toonaangevende eventmarketer.com filterde het onderzoek en kwam tot de 5 belangrijkste uitkomsten voor merken en bedrijven om de aansluting te houden/krijgen met deze doelgroep dmv goede doelen:

1. Storytelling
Belangrijkste punt in storytelling: maak het menselijk. De verbinding met een sociaal onderwerp ontstaat vooral wanneer de mens het 'hart'  van het verhaal is.

2. Start klein
Bij veel Millennials is de eerste goede doelen stap klein, een like, het tekenen van een petitie of het delen van een bericht.

3. Durf
Merken en bedrijven kunnen niet terughoudend zijn als het gaat om het communiceren over de betrokkenheid en inzet voor goede doelen en sociale kwesties. Durf en uit.

4. Zoek partnerships
Het sluiten van partnerships op basis van goede doelen en sociale kwesties straalt innovatie en samenwerking uit. Door de partners ontstaat nieuwe betrokkenheid, nieuwe doelgroepen en ontstaan nieuwe promotiekansen.

5. Sla nieuwe wegen in
Goede doelen, inzet voor maatschappelijke vraagstukken, het zorgt bij merken en bedrijven vaak voor een vernieuwing of nieuwe inzichten als het gaat om het dagelijkse werk en resulteert vaak in grotere bewegingen.

 

As the report explains, “By lowering the barrier to entry—helping people register to vote or get to the polls, holding educational sessions about impact investing—you can start to make real change snowball.” And Spotify, for the 2016 elections, did just that. The brand created community video exhibitions based on its “Clarify” video series, with each event exploring the connection between music, art and political issues that hit close to home in those markets. The brand also offered voter registration in eligible states.

Meer lezen?
Duik in het rapport: The Millennial Impact Report
Bekijk het volledige artikel op Eventmarketer.com

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.