10 december 2014

Eventive Business Events zorgt voor 'real time' beleving van online platform

Door Maartje Springer

Rubrieken

EVENEMENTENBUREAU - Eventive Business Events heeft in opdracht van Microsoft Nederland ruim 160 mediaprofessionals ondergedompeld in de wereld van MSN, tijdens de lancering van het vernieuwde contentplatform in De Hallen Studio’s in Amsterdam.

Doel van de dag was om het medium onder de aandacht te brengen bij gebruikers en adverteerders via een live experience. ‘MSN anno 2014 is niet meer wat het in de beginjaren was. Met alle technische mogelijkheden van nu bieden we met het platform een geheel persoonlijke ervaring.’, verteld Jean Pierre Cremers, Trade Marketing Lead Benelux van Microsoft.

De vernieuwde versie van MSN stelt de gebruiker in staat één webpagina te creëren met alle content die hij of zij interessant vindt. Deze content kan worden onderverdeeld op basis van voorkeurscategorieën van een gebruiker, zoals Sport, Eten & Drinken, Reizen en Nieuws. De voordelen ervan vertaalde Eventive direct in een eventconcept. Bezoekers kregen de mogelijkheid om vier van de acht MSN categorieën live ervaren.

'We hebben deze uitdaging om een online platform offline te laten ervaren met beide handen aangepakt. Door de combinatie van een nieuwe hotspot, de conceptrooms met MSN demo's en de subtiele doorvertaling van de categorieën in kleine details in een compacte launchparty wisten we de doelgroep volledig onder te dompelen in het nieuwe MSN', aldus Mariëlle van der Zouwen, managing director van Eventive Business Events.