
Eventcase: de samenwerking tussen JMT en Ahoy
De Nederlandse Jesse Huta Galung en Robin Haase, maar ook Andy Murray, Tomáš Berdych en toernooiwinnaar Stan Wawrinka gooiden recent weer een balletje op. En hoe! De topspelers zorgden ervoor dat het ABN AMRO World Tennis Tournament - voor de 42ste keer in het Rotterdamse Ahoy - een meeslepend sportevenement werd. Niet alleen voor de spelers zelf, ook voor de bezoekers en niet te vergeten de zakelijke relaties. Die troffen elkaar in het VIP-dorp ‘The Club’, de units en de stijlvol ingerichte loges. Het wereldberoemde tennistoernooi is immers één van dé relatiemarketing evenementen in Nederland. En JMT verbindt al ruim dertig jaar zijn naam aan dit hoogwaardige event.
Totaalaanbieder
Al meer dan drie decennia hebben Ahoy en JMT een relatie met elkaar. ´Naast het tennistoernooi leveren wij als contractpartner de vloerbedekking en het meubilair voor alle beurzen, evenementen en congressen die het Rotterdamse beurscomplex organiseert´, zegt Jean-Pierre Brouwers, algemeen directeur van JMT in Dinteloord. Maar het gaat verder dan alleen leveren. ´Samen met Ahoy, standbouwer Stabilo en de andere partners in het voortraject zorgen wij ervoor de wensen van topdesigner Tom Postma goed te vertalen en in te vullen. Alleen dan kun je tot een hoogwaardige uitstraling komen. Tom zet overigens ook zijn handtekening onder de internationale kunstbeurs TEFAF in Maastricht, aan wie JMT ook als totaalaanbieder diensten verleent. Om de ideeën van autoriteit Postma in werkelijkheid te verwezenlijken, zetten we bestaande producten in, maar schaffen we ook veel nieuw materiaal en nieuwe modellen aan.´
Wow-effect realiseren
Voor het ABN AMRO World Tennis Tournament levert JMT alle vloerbedekking in alle vormen, van tapijttegels tot vast tapijt en laminaat. Met dezelfde vrachtwagens - voor een efficiënt logistiek proces - gaat ook het al het meubilair mee voor de stands, het sportpaleis, de ABN AMRO lounge en de persruimtes van onder meer NOS/NPO. ´Standbouwer Stabilo en Ahoy ontzorgen we door alles in één hand te houden. Eén telefoontje naar één contactpersoon voldoet om het gehele proces op gang te brengen.´ Overigens verzorgt Van der Veen Event Engineering, een zusterbedrijf binnen de Boemer Groep, alle voedingen, trussen en verlichting. Brouwers: ´Het geheim achter het succes is dat iedereen het hoogst haalbare wil presteren om bezoekers en sponsors een enorme beleving mee te geven. Elk jaar lukt het weer opnieuw om dat wow-effect te realiseren. Natuurlijk spelen betrouwbaarheid, flexibiliteit en snelheid daarbij een belangrijke rol. Maar ook de tomeloze inzet en vindingrijkheid van onze medewerkers. Hun antwoord als altijd: ja, dat kan.´
Klanten door Europa volgen
Ontzorgen is dus het sleutelwoord. 'We leveren een one-stop-shop waarbij we de klant van het begin tot het einde van het evenement in werkelijke alle facetten ontzorgen. En het maakt niet uit of de opdrachtgever nu in Wenen of in Barcelona een probleem heeft. Wij lossen z’n knelpunt altijd binnen een dag op. Het enige wat voor hem telt: een waanzinnige show en een daverend succes. Als partner moet je daaraan bijdragen.'
‘Als internationale organisatie kunnen we grote aantallen bij elkaar brengen’
Naast het feit dat JMT vloerbedekking én meubilair biedt, dragen ook andere factoren aan dat succes bij. 'Als internationale organisatie zijn we in staat grote aantallen bij elkaar te brengen. Onder meer door gebruik te maken van de verschillende magazijnen in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Spanje en de UK. Daardoor hoeven we nooit ‘nee’ te verkopen en kunnen we dankzij onze financiële slagkracht investeren in nieuw materiaal. Met diverse internationale vestigingen kunnen we bovendien klanten door heel Europa volgen, en hen dus letterlijk van dichtbij bedienen.'
Meedenkend vermogen
Terug naar Rotterdam. 'Ook tijdens het tennistoernooi lopen we de hele dag rond om voor de organisatie hand- en spandiensten te verrichten. Denk aan het regelen van ombouw van locaties, maar ook het snel verzorgen van extra tafels, stoelen of een vergeten passpiegel. Alles is mogelijk', zegt Brouwers. Event Manager Ahoy Rotterdam Jan van Vliet waardeert het ‘meedenkend vermogen’ van JMT. Volgens hem kun je een evenement nog zo goed plannen, er zijn altijd onvoorziene omstandigheden. Klopt, beaamt Brouwers. 'Stel, een sponsor bedenkt op het laatste moment dat de CEO zijn honderd tot tweehonderd beste klanten nog iets wil zeggen. Dan heeft hij in allerijl nog een ingerichte seminarruimte nodig. Ook dan is het voor ons de sport om dat mogelijk te maken. Dan werken we zo veel mogelijk buiten het zicht van de bezoekers: ‘s avonds of ’s nachts. Ahoy weet dat ze ook dan op ons kan rekenen. En als de klus eenmaal geklaard is, ervaren wij hetzelfde euforische gevoel als toernooiwinnaar Stan Wawrinka. Yes, we can!'