22 december 2008

Eventbranche in 2009: Pampus kijkt terug op prachtig jaar

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

Voor de FZ Nieuwjaarsnieuwsbrief benaderde FZ een aantal branchegenoten en vroeg hen kort antwoord te geven op onderstaande vragen. Diederik Bots van Pampus Exclusief kijkt terug op een brachtig

Afgelopen jaar was voor Pampus Exclusief een prachtig jaar. In deze nieuwe samenwerking tussen de stichting Pampus, Zuydwal Catering en De Bootsmannen (tezamen Pampus Exclusief) hebben we fors meer voor elkaar gekregen dan in de jaren ervoor. We denken dat Pampus een dusdanige krachtige en unieke locatie is dat we ondanks de crisis in 2009 een getemperde groei gaan meemaken. Het aantal aanvragen voor mooie evenementen op Pampus lopen op dit moment goed door. Met Pampus Exclusief richten we ons op bedrijven waarbij thema’s als groen, een frisse wind, ruig, uniek, water, snelheid etc. aansluiting vinden. Zo wil ik nog de modellen van een bedrijf als G-Star op een catwalk door de droge gracht hebben lopen!

  • Hoe gaat de eventbranche zich ontwikkelen in 2009?

Het is duidelijk dat de evenementenbranche het in zij geheel zwaar gaat krijgen in 2009. Wie zal het zeggen, minder ‘dure incentives’ meer binnenlandse evenementen. Alles minder uitbundig, misschien omdat er echt minder geld is of omdat de crisis een mooi excuus is om minder uit te geven of omdat het bedrijf het voor de buitenwereld het gewoon niet kan maken om veel geld uit geven aan dure feestjes.

  • Wat was jullie mooiste eventmoment in 2008?

Het mooiste moment in 2008 voor ons als bedrijf was toch wel het overdonderende succes van Pampus Exclusief. Het mooiste evenementmoment voor mij persoonlijk was het afsluitingsfeest voor Alpro Soya in de overkapte droge gracht op Pampus. Voor de top 200 van dit bedrijf hadden we een driedaags nautisch programma georganiseerd wat begon in Amsterdam en via Monnickkendam, Pampus uiteindelijk eindigde in Muiden. Dit was een top event waar ik erg tros op ben.