- Wat voor jaar gaat 2009 worden voor Stadion De Kuip?
Voor het Stadion geldt voor 2009 dat het financiële en commerciële plaatje voor het nieuwe Stadion verder moet worden uitgewerkt. Het college van B & W heeft de locatie aangewezen waar de nieuwe Kuip moet verrijzen. Hij wordt aan de Maas gepositioneerd waardoor het ook een landmark voor de gemeente Rotterdam moet worden. Met de uitbreiding van de capaciteit naar 80.000 bezoekers en de technische voorzieningen die zullen worden aangebracht, zoals een dak en een uitschuifbaar veld zal het Stadion op termijn weer een belangrijke speler gaan worden in de evenementenmarkt.
Verder zullen onze in 2008 weer opgestarte concertactiviteiten in 2009 worden voortgezet en uitgebreid. Samen met de voetbalclub Feyenoord zullen de hospitaliteitmogelijkheden en belevingswaarde tijdens de wedstrijden worden vergroot en dit doen wij mede door het verkopen van wedstrijd arrangementen. Voor het Congres & Evenementencentrum willen wij verder groeien en nog klantgerichter werken. Ons Salesteam is erop gericht om totaalconcepten te ontwikkelen en te produceren waarbij de opdrachtgever en de verwachte resultaten/sfeer en beleving leidend is.
Verder het nieuwe restaurant op de kaart zetten, bekendheid vergroten en thema avonden organiseren zoals bijv. de museumnacht ism de musea van Rotterdam, waar ook ons Feyenoord museum deel van uitmaakt. En maandelijks aantrekkelijke arrangementen met wisselende menu’s, avondrondleidingen en nog veel meer.
- Hoe gaat de eventbranche zich ontwikkelen in 2009?
De evenementenbranche ontwikkelt zich in 2009 samenhangend met de economie. Het gaat allemaal iets minder worden, maar wij verwachten daar niet zoveel last van te hebben. Evenementenbureaus gaan er waarschijnlijk vaker tussenuit en zal het budget p.p. lager worden. Goedkopere locaties worden populairder, maar evenementen worden gewoon georganiseerd.
- Wat was jullie mooiste eventmoment in 2008?
Er zijn er natuurlijk meerdere, maar het eerste concert sinds lange tijd van “Kane Live in de Kuip” en het nieuw ontwikkelde concept van doorzichtige tenten op en langs het veld met een uniek uitzicht op het deels monumentale stadion waren hoogtepunten in de lange lijst.
- Tot slot…wat willen jullie kwijt aan de branche?
Wat wij nog kwijt willen is dat wij iedereen een voorspoedig en succesvol 2009 toewensen.