Eventbranche in 2009: creativiteit belangrijkste factor volgens Veldeman
- Wat voor jaar gaat 2009 worden voor Veldeman?
Wellicht zoals voor iedereen, een spannend jaar, vooral omdat niemand een goede inschatting kan maken voor 2009. Feit is dat we zeer creatief zullen moeten zijn, kort op de bal moeten spelen en de kosten in het oog zullen moeten houden. We blijven binnen ons segment voor onze core business gaan: events, festivals, privé feesten en beurzen. We zullen blijven staan voor de elementen die wij hoog in het vaandel dragen: kwaliteit, service, projectbegeleiding, veiligheid, netheid en stiptheid.
In de moeilijkere tijden die algemeen verwacht worden, zullen onze jarenlange ervaring en flexibiliteit uitermate belangrijk zijn. Het is al een hele tijd zo, maar de trend om steeds later te beslissen, zal zeker nog blijven aanhouden.
- Hoe gaat de eventbranche zich ontwikkelen in 2009?
Dit is moeilijk te voorspellen,maar dat de budgetten voor events nauwlettend in de gaten gehouden zullen worden, dat is een zekerheid. Creativiteit zal een belangrijke factor worden. Ook met kleinere budgetten kan je vaak mooie projecten realiseren. Wij verwachten dat vooral bedrijfsevenementen een tijdje on hold gezet zullen worden.
- Wat was jullie mooiste eventmoment in 2008?
Hierbij denk ik dan in de eerste plaats aan enkele mooie projecten, die we dit jaar mochten verzorgen, oa voor het 100-jarig bestaan van eerste klasse voetbalploeg RSCA Anderlecht en voor de viering van 250 jaar MAN in Munchen. Maar vooral blijven ons bij, de toffe commentaren, de bedankmailtjes, de blijk van waardering van onze klanten na hun geslaagd event. Dit geeft ons voor 2009 de drive om nog beter te doen.
- Tot slot…wat willen jullie kwijt aan de branche?
Blijf genieten van de mooie dingen die je in 2008 te beurt vielen, kijk vol verwachting uit naar 2009, wees creatief en blijf vooral positief.