9 januari 2015

Event Model Generation: hoe events waarde creëren

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

EVENT MODEL GENERATION - EventBranche.nl publiceerde al meerdere keren over het interessante Event Model Generation. De initiatiefnemers komen nu met een masterclass: binnen een dag gaat uw visie over evenementen over waardecreëren, gedragsverandering en strategisch eventmanagement. EventBranche.nl geeft een gratis kaart weg.

De Masterclass Event Model Generation:

- biedt inzicht in hoe events waarde creëren
- traint eventprofessionals hoe events te designen
- faciliteert de strategische conversatie over events
- is een tool voor strategisch management

Wat is Event Model Generation?
Event Model Generation (EMG) is een initiatief van Ruud Janssen en Roel Frissen (zie foto). Een visuele, gemeenschappelijke taal voor events. Een strategische tool die de conversatie tussen de ‘event owner’ en de ‘event planner’ vergemakkelijkt. Succesvolle events kenmerken zich door de gedragsverandering die ze teweegbrengen. Om dat planmatig te bereiken is met EMG een proces en een canvas ontwikkeld.

Voor wie?
De Masterclass Event Model Generation is bedoeld voor ‘event owners’ en hen die rechtstreeks strategisch met de ‘event owner’ praten. Senior managers in communicatie en marketing, eindverantwoordelijken voor events in een corporate of non-profit organisatie en tussenpersonen bij event agencies of PCO’s. Deze doelgroep ziet direct kansen door een beter gesprek met de ‘event owner’,– de (interne) klant – over hoe hij dit event wil inzetten, waarom hij kiest voor een event, hoe het gewenste resultaat eruit ziet, welke stakeholders hij ziet en hoe je daarvoor het meest effectieve event creëert.