
Ruim 20.000 bezoekers zagen via een live verbinding naast Bond girl Léa Seydoux, “schurk” Dave Bautista en producer Michael G. Wilson, tout bekend Nederland over de rode loper komen. Vanuit een speciaal ingerichte 007 Studio in de foyer van Tuschinski presenteerde Jan Kooijman een programma met unieke beelden vanaf achter de schermen van de filmset, afgewisseld met interviews met bijvoorbeeld Daphne Dekkers en Jeroen Krabbé en impressies vanaf de rode loper met flying reporter Levi van Kempen. Speciaal voor de gelegenheid was de tramlijn voor Tuschinski een aantal uren stilgelegd, een unicum.
Complete metamorfose
RTL Boulevard becommentarieerde het evenement met vele superlatieven en roemde het evenement voor de bijzondere uitstraling en het glamourous feest voor meer dan 1000 gelukkige genodigden. Het statige Tuschinski onderging daarvoor een complete metamorfose met heuse 007 Dance Club, de 007 Heineken VIP Jazz room, de 007 Lounge en natuurlijk een 007 Casino, waarbij de cocktails (Belvedère Martini gretig aftrek vonden) en de champagne rijkelijk vloeide. De catering werd verzorgd door Event Culinair.
De première bracht enorm veel publiciteit met zich mee wat er mede zorg voor droeg dat SPECTRE alle records brak. Al op de openingsavond kwamen er maar liefst ruim 68 duizend bioscoopbezoekers op SPECTRE af. Niet eerder werd een film door zo veel mensen bezocht tijdens een openingsdag. Volgens filmdistributeur Universal Pictures International, opdrachtgever van Event Department, had de film een marktaandeel van 64 procent, bijna twee op de drie bioscoopbezoekers koos voor SPECTRE. Daarmee heeft de James Bondfilm de beste openingsdag van een film sinds 2001, het jaar sinds de statistieken goed worden bijgehouden. SPECTRE heeft in Nederland 57 procent meer opgebracht dan de openingsdag van de vorige film in de Bondreeks, Skyfall en heeft Harry Potter and the Deathly Hallows: Part II van de troon gestoten met een omzetverschil van bijna 40.000 euro.