28 maart 2014

EVENT 14: veel inhoud, kennis en educatie

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

EVENT 14 - Vakbeurs event 14 maakt nog ieder jaar een stap als het gaat om inhoudelijke sessies. De beurs staat dit jaar ook weer vol van de inhoud, kennis en educatie. Eén van de zeer toegankelijke sessies is een voorzetting van het evenement dat niemand mag missen.

Voorbeeld van één van de vele lezingen en workshops:

Event 14: workshop over uitnodigingstraject

Op event 14 organiseert Erik Peekel (Aaaaha! the Actor Factory) een workshop over het uitnodigingstraject. Hoe kun je je evenement zo aantrekkelijk vermarkten dat de genodigden er reikhalzend naar toe leven? Alvast een paar tips op een rij…

De juiste trigger
Als je een uitnodiging ontvangt dan beslis je of je de bijeenkomst de moeite waard vindt. Als organisator moet je dus goed nadenken over een geschikte trigger. Wat levert een bezoek aan je evenement op? Veel uitnodigingen worden geschreven vanuit het perspectief van de organisator. Wie de genodigde wil overtuigen, schrijft de uitnodiging in de taal van de genodigde.
Stem je programma af op je genodigden. Met welke spreker of muziek doe je hen een groot plezier? Welke datum past in hun agenda’s en welke locatie kunnen zij makkelijk bereiken?
Uit je uitnodiging moet duidelijk blijken wat men kan verwachten. Tegelijkertijd moet je het zo prikkelend mogelijk houden. Nieuwsgierigheid is een krachtige drijfveer, geef dus niet direct alles prijs.

De ultieme uitnodiging
Hoe ziet de perfecte uitnodiging eruit? In elk geval moet die zo persoonlijk mogelijk zijn. Je moet niet het gevoel hebben dat je uit een mailbestand bent geplukt. Als je een relatie evenement organiseert betrek dan iedereen met klantcontact bij het uitnodigingstraject. Als je een uitnodiging ontvangt van iemand die je kent, dan heb je daar direct een warmer gevoel bij. Wanneer je e-mail gebruikt, vermijdt een info@ of no-reply@ adres als afzender. Bekijk hoe je een persoonlijke noot kunt toevoegen aan elke uitnodiging.

Gratis workshop op event 14
In de workshop krijg je veel meer tips. Dan gaat het ook over het beperken van no-show, het gebruik van social media en filmpjes.
Op woensdag 2 april kun je gratis deelnemen aan de workshop “Het uitnodigingstraject: hoe verleid je je deelnemers?” De sessie vindt plaats in zaal 2, hal 2 / 14.45 – 15.25 uur / aanmelden is niet nodig, vol = vol.