Event+11%3A+%27Internationalisering+en+experimenteren+zijn+d%C3%A9+grootste+kansen%27
Nieuws

Event 11: 'Internationalisering en experimenteren zijn dé grootste kansen'

Tijdens een brainstormsessie op de stand van Amsterdam RAI legden Maurits van der Sluis en Gerben Plasmeijer de kansen voor de eventbranche in 2011 bloot. Internationalisering, virtueel en fysiek verbinden en experimenteren, zijn de gezamenlijke conclusie van de twee eventprofessinals.

Op de vraag van presentator Erik Peekel waar de kansen voor de komende jaren liggen, waren beide heren eensgezind. Maurits van der Sluis: 'Het gaat vooral om anticiperen op de huidige ontwikkelingen en daarbij is het ook wel eens goed om te zeggen dat er van echte teruggang helemaal geen sprake is. Dus we moeten nu beginnen met verbinden. Er komen nieuwe bezoekers aan, de zogenaamde Y-generatie. En die moet je anders benaderen, waarbij we fysiek en virtueel moeten verbinden en misschien wel moeten zoeken naar een andere vorm.'

Gerben Plasmeijer: 'De grootste kans zit in experimenteren. Je moet mee met de ontwikkelingen en daarbij gaan social media ons medium alleen maar versterken.'

Maurits van der Sluis kwam nog met een opmerkelijke conclusie aangaande de vergrijzing: 'Door de 'verzilvering' sterft bijvoorbeeld de bezoeker van de Huishoudbeurs uit. Dus we moeten ons goed realiseren: nieuwe mensen, nieuwe doelgroepen.'

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.