Evenementenlocatie+trends%3A+%27branded%27+locaties
Nieuws

Evenementenlocatie trends: 'branded' locaties

EVENEMENTENLOCATIE TREND - Een trend in de wereld van evenementenlocaties? De 'branded' locatie. Veelal gaat het om accommodaties die dien(d)en als bezoekerscentrum van grote merken. Die locaties zijn we meer en meer als brand home gekozen worden voor evenementen, juist ook van derden.

 

Waarschijnlijk hebben marketeers goed gekeken naar Sjakie en de Chocoladefabriek waar Willie Wonka met de gouden ticket-wedstrijd veel mensen naar zijn fabriek trok. Daarbij gebruikte hij het hoofdkantoor en de fabriek als een evenementenlocatie. Dat werd een heuse brand en bezoekersbeleving. Maar hoe maak je nou meerwaarde van een locatie met een bekende merknaam:

 

  • Selecteer brand accommodaties met persoonlijkheid en waar gecaterd en georganiseerd wordt vanuit de liefde van het merk. Zelfs als bezoekers niet zo veel met het 'merk' hebben, blijft altijd nog de fasciniatie die hoort bij het kijkje achter de schermen.
     
  • Deze zogeheten brand spaces hoeven niet altijd direct verbonden te zijn met 'echte' bedrijven. Zelfs een fictieve merk verbonden aan de locatie of andere spin-off ideeen kunnen een brede aantrekkingskracht hebben voor uw gasten.
     
  • Het gevoel deel uit te maken van iets excluisefs, is hierbij de grote trekker. De fabriek zien, na werktijd, of dat achter de schermen gevoel....het zorgt voor exclusiviteit. Het trok ons als kinderen al aan (Sjakie en de Chocoladefabriek) en dat blijft het doen, ook bij ons als volwassenen.

 

Enkele voorbeelden uit Nederland:



 


The Venues Trends That Can Turn Around Meetings and Events in 2018 first appeared on EventMB 


 

 

EventBranche.nl is trots onderdeel van het EventMB-netwerk

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.