5 augustus 2008

Evenementenbureau DO IT zet BH's in voor goede doel

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

Voor haar klant van der Linde Lingerie in Bleiswijk heeft Evenementenbureau DO IT aan de Rottemeren een ludieke BH actie opgezet voor het goede doel.

‘De Rotte BH Actie’ heeft op zaterdag 12 juli 2008 ruim € 10.000, - voor de Borstkankervereniging opgebracht. Van der Linde lingerie heeft vijf lingeriefilialen en een interieurzaak in Lansingerland. Het familiebedrijf viert dit jaar zijn 100-jarig bestaan door met allerlei acties en festiviteiten zoveel mogelijk geld in te zamelen voor de
Borstkankervereniging.

Van der Linde kiest voor dit goede doel omdat het naast het verkopen van exclusieve lingerie, vrouwen adviseert die een borstoperatie achter de rug hebben. Eén van de acties was de ‘Rotte BH actie’. Bij alle filialen van Van der Linde Lingerie kregen de klanten tien procent korting als ze hun oude beha inleveren. Er zijn meer dan 3000 beha’s ingeleverd meldt Evenementenbureau DO IT op haar website.

De ontknoping van ‘De Rotte BH Actie’ was zaterdag 12 juli aan de Rottemeren. Langs het water hing een veelkleurige slinger waaraan de ingeleverde beha’s en een megaonderbroek van drie bij drie meter wapperden. Zelfs het veerpontje was versierd met de gebruikte beha’s. Het viswijvenkoor Sootje Visch opende het feest door al zingend aan te komen varen. Gehuld in Oudhollandse kledij leverden de vijfentwintig zingende dames een mooi
Hollands plaatje op.

Rita Verdonk
Na dit optreden opende wethouder Dick van Vliet de kunstveiling en onderstreepte het belang van de Borstkankervereniging. Omdat ze het goede doel “een warm hart” toedraagt, had veilingmeester Rita Verdonk zich ten doel gesteld zoveel mogelijk geld in te zamelen. Standvastig en gedreven verkocht ze de twaalf kunstwerken “als broodjes”. Er was voor niemand een weg terug, iedere koop werd bezegeld met een ferme tik van de hamer. Eén van de hoogtepunten van de veiling was een kunstwerk van Ans Markus. Dit schilderij ging voor € 2000, - naar de nieuwe eigenaar. Als afsluiting had veilingmeester Verdonk voor de wethouder een ludiek voorstel. Ze stelde voor dat de gemeente Lansingerland voor iedere wapperende beha een euro doneerde. De wethouder werd aangenaam verrast maar nam het voorstel van harte aan.


Megaonderbroek

Na de succesvolle kunstveiling konden de aanwezigen voor € 10, - een bordje mee-eten van de barbecue. Ook deze opbrengst gaat naar het goede doel. Verder konden de bezoekers weddenschappen afsluiten. Naast een weddenschap over de juiste maat van de megaonderbroek konden de mensen één euro inzetten op het team dat volgens hen de kanorace zou gaan winnen.