10 november 2006

'Evenementen richten zich te veel op beeld en geluid'

Rubrieken

Experience, daar draait het allemaal om in deze branche. Een evenement waar geen beleving is gecreëerd, is geen evenement. Alleen vergeten veel organisatoren dat daarbij alle zintuigen geprikkeld moeten worden, vindt Birgit Laemers.   

Het moet raken en blijven hangen. Duidelijke doelstelling die ieder evenement gemeen heeft. Toch staan opdrachtgevers en bureaus steeds weer voor hetzelfde probleem: hoe bereik je die beleving?

Birgit Laemers van Vibes & Senses, een bureau dat zich richt op emotionele belevingen, heeft een hele duidelijke oplossing: prikkel alle zintuigen voor een optimale beleving. ‘De eventbranche richt zich veel te veel op beeld en geluid. Terwijl uit onderzoek blijkt dat de invloed van beeld en geluid minder gaat worden in de toekomst ten voordele van geur.’


Veel meer over de duidelijk kijk op beleving en experience van Birgit Laemers in het komende FZ Magazine.