De beurs Evenement wordt op 9 en 10 april voor de
tiende keer georganiseerd in Jaarbeurs Utrecht. Het passende thema van Evenement
2008 is ’10: celebrate what’s next’. Het epicentrum voor events richt de blik
nadrukkelijk naar voren. Met welke ontwikkelingen in communicatie en events
krijgen we in de nabije toekomst te maken?
'We willen vieren dat de beurs tien jaar bestaat', zegt Marc Liethof, directeur van het organiserende Eventex in FZ Magazine 4. 'Tijdens Evenement 2008 geven we visionairs volop de ruimte. Er zullen veel vakinhoudelijke discussies plaatsvinden tijdens de beursdagen. We nodigen een flink aantal visionairs uit om hun verwachtingen met ons te delen.'
Integreren buiten je branche
FZ Magazine nummer 4 neemt alvast een voorschot met de
visie van een aantal deskundigen en natuurlijk die van Marc Liethof zelf:
'vernieuwing vraagt om visie en samenwerking. Zonder doel
en draagvlak is elk idee gedoemd te mislukken. Je
kunt alleen succesvol zijn als je voortdurend je grenzen
verlegt en in staat bent te integreren buiten je eigen branche. Het is een
kwestie van lef en actie', zegt Liethof.
Authenticiteit
'Wat mij blijft verbazen is het onechte, de buitenkant
van bedrijven en mensen. Authenticiteit wordt belangrijker. Het onechte gaat
verdwijnen, gewoon omdat mensen daar geen zin meer in hebben. Wie zijn we? Hoe uniek zijn we? Wat voegen we
toe? Hoe maken we het onderscheid? Dat zijn wezenlijke
vragen voor bedrijven en mensen die de komende jaren willen slagen.'
FZ Magazine
Een veel uitgebreidere vooruitblik naar Evenement 2008 vindt u in FZ Magazine nummer 4, waarin ook Stephan Fellinger (Fellinger.nl), Richard van Hooijdonk (Marketing Monday), Leon Kruitwagen (IDEA), Riemer Rijpkema (CLC), Eric Beuk (Koninklijke Beuk) en Rick Slabbers (PBN Sports & Adventure ) hun visie geven op de toekomst in de eventbranche.