‘NedCar wij maken het! … al 40 jaar.’ Onder dit motto vierden zo’n 2.500 gasten uitbundig feest. Een grote oppervlakte van de fabriek in Born was voor deze gelegenheid omgetoverd tot verschillende ruimtes met een afwisselend programma.
De gehele feestruimte was getransformeerd tot een grote ‘black box’. Zwarte doeken zorgden ervoor dat de gasten niet het gevoel hadden in de productiehal van NedCar te staan. De verschillende ruimtes waren ingericht in drie thema’s; de historie van NedCar, vertrouwen in de toekomst en Japan versus Europa .
De openingshow (bedacht en ontwikkeld door EVE& beleveniscommunicatie) werd uitgevoerd door een vermaard theatergezelschap met het accent op beeld, geluid en beweging rond het centrale thema van deze avond.
De gasten konden verder zelf bepalen hoe ze de avond wilden invullen. Er kon worden gedanst en voor sportievelingen waren er virtuele trainingsoefeningen. In de overige ruimtes kon men onder meer genieten van cabaret, stijl en kleuradviezen krijgen van Maik de Boer of gewoon lekker eten en bijkletsen.
Na het verloten van een Mitsubishi Colt onder de aanwezigen sloten René Shuman & Angel Eye de avond af.