Ruim 200 aanwezigen waren dinsdagavond getuige van de
EVA's 2007. De eventawards gingen dit jaar naar Rapp Collins
(business-to-business), Ambi Pur (business-to-consumer) en Sanoma Uitgevers
(intern gerichte events).
Alle winnaars en genomineerden op het podium.
Waar eerdere EVA-uitreikingen nog al eens ontaarden in gepraat door de uitreiking heen,
was in de gemoedelijke Prins Clauszaal in Jaarbeurs Utrecht de aandacht voor
de Event Awards van hoog niveau. Korte juryrapporten en toespraken
afgewisseld door een viergangendiner zorgden voor een interessante avond.
Rapp Collins
De 200 aanwezigen zag Rapp Collins met een EVA naar huis gaan voor het
evenement Rapp Cooking, waarbij een dag lang 'restaurantje' werd gespeeld in het
beroemde Fifteen restaurant van top-kok Jamie Oliver. De mensen van Rap Collins
serveerden die dag gerechten aan hun relaties.
Ambi Pur
In de categorie business to consumer ging de award naar Ambi Pur. Zijn
wonnen de prijs voor het Ambi Pur Geurtheater. Naast het geurtheater op diverse
events en beurzen, zocht en vond Ambi Pur veel media-aandacht voor de nieuwe
3volution luchtverfrisser. Daaraan gekoppeld was er een verhalenwedstrijd
waarbij geur centraal moest staan. Kortom, een breed bereik van een event dat
werd neergezet met Merx, het bureau van ex-Xsaga-man Nico Buitendijk.
Sanoma Uitgevers
Tot slot was er de prijs voor intern gericht events, die ging naar Sanoma
Uitgevers. Zijn ontvingen de prijs voor de Bladenmakersweek 2006, waar de
verschillende afdelingen van het bedrijf met elkaar in contact kwamen en diverse
programma's konden volgen: in totaal 80 sessies in 15 zalen, met onder andere
vernieuwende ideeën als ontbijten met de CEO, blunderlunches, bladbesprekingen,
live interviews, speeddates, awards voor medewerkers (Prix Petits).
Aan het eind van de avond keek EVA-man Paul Schoof nog even terug.
'Tuurlijk is het jammer dat er niet zo veel inzendingen waren, maar de kwaliteit
van de cases is wel erg hoog', concludeerde een tevreden
Schoof.