Europees onderzoek: Nederland onbetwist nummer 1 qua eventmarketing en live communicatie

21-01-2019 - EVENEMENTENONDERZOEK - Nederland is de onbetwiste nummer 1 in Europa als het gaat om de inzet van live en events binnen de marketing- en communicatiemix van bedrijven, merken en overige organisaties. Bijna 60 procent verwacht een budgettoename en ziet het budget groeien met zo'n 5 procent.

Dat zijn de oranje-boven-uitkomsten van de LiveCom Alliance Industry Survey 2018. De derde editie van het Europese onderzoek, waar 7 Europese landen hun onderzoekscijfers samenvoegen, geeft een positieve beeld van de groei van eventmarketing en live communicatie. EventBranche.nl zette de belangrijkste cijfers op een rij en vergeleek de Nederlandse cijfers met de gemiddelden in Europa en daar waar mogelijk met de buurlanden:

Nederland: eventmarketing en live communicatiebudgetten

  • 59% van de Nederlandse opdrachtgevers verwacht een budgetgroei
  • 5% is de gemiddelde budgetgroei
  • 66% verwacht een toename van het aantal evenementen
  • 34% van het marcom-budget gaat naar live en events
     


 

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
Hét kennis event over evenementen: 120 kennissessies en 5 podia

>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. Veldeman

    ‘Challenge our limits’: wij gaan geen enkele uitdaging uit de weg en zoeken steeds naar de beste totaaloplossing op...
  2. Orpheus

    Bij Congrescentrum Orpheus gebeurt het! Verrassende ideeën, levendige discussies en spektakel. Maar ook: smaakvolle...
  3. Van Nelle Fabriek

    Bereikbaar, centraal gelegen, direct aan de snelweg, parkeergelegenheid op eigen terrein, van 16 tot en met 7000...
  4. Woudschoten Hotel & Conferentiecentrum

    Woudschoten Hotel & Conferentiecentrum in Zeist is centraal gelegen op een bosrijk eigen landgoed van 45 hectare....
  5. De Rijtuigenloods

    De Rijtuigenloods biedt met de combinatie van een historisch, industrieel karakter en een trendy interieur een unieke...

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners