Een modeshow van TNT Post waarbij
de postbodes zelf hun nieuwe kleding en huisstijl showden.
Met dat concept won Euro RSCG Bikker de Gouden Giraffe 2007 voor beste
zakelijke evenement.
Inge Baars (Euro RSCG Bikker) en twee postbodes van
TNT Post. Tweede van rechts juryvoorzitter Rob Captijn.
Honderden eventcollega's waren getuige van de 13e uitreiking van de Gouden Giraffe in de Amsterdam Convention Factory. Wilt u gelijk gezichten en poppetjes kijken?
Massieve publiciteitswaarde
'Simpel, maar uiterst doeltreffend en met een massieve publiciteitswaarde',
was het oordeel van juryvoorzitter Rob Captijn. Bij de categorie zakelijke
evenementen was het belangrijkste beoordelingscriterium 'het rendement'. De jury
roemde het evenement, dat in september plaats vond in de Amsterdam Club 11, dan
ook om de grote media exposure voor een zeer gunstig tarief.
Het event van Euro RSCG Bikker dat in het teken stond van de
rebranding van TPG Post naar TNT Post kreeg mediaaandacht in 64 artikelen in
landelijke dagbladen en tientallen minuten aan tv- en radioitems.
Niet vernieuwend
In de categorie Vermakelijke Evenementen ging de Gouden Giraffe naar Event
Department voor het evenement Yacht 2402. Op dag dat Yacht precies 2402 dagen
bestond, werden alle medewerkers in de watten gelegd tijdens een verwenavond in
PTA te Amsterdam. 'Geen vernieuwend concept, wel kwalitatief hoogstaand', klonk
het ietwat vlakke juryoordeel.
Dol op evenementen
Voor het eerst dit jaar was er ook de categorie Charity Events,
waarbij gekeken werd naar de opbrengst voor het goede doel, de media exposure,
maar ook naar creativiteit en kwaliteit. Vitae won met het Social Responsibility
Project, waarbij de de werknemers van Vitae een vakantiekamp voor zieke kinderen
op de schop namen. 'Wij zijn dol op evenementen', riep Hylke Oldenboom,
directeur van Vitae, tot groot enthousiasme van de zaal.
Scherm op zwart
De dertiende editie van de awards verliep niet geheel vlekkeloos. Halverwege de
avond begaf het immense beeldscherm het. Het scherm dat een belangrijke rol
speelde met het vertonen van de diverse casefilmpjes, ging volledig op zwart.
Pas toen bleek wat de uitreiking miste: beleving.
Lachers op de hand
De avond bestond uit een lange zit, waarbij de zeer kundige presentator van de
avond Jan Douwe Kroeske zijn werk goed deed, maar de
uitreiking een beetje bleef hangen in toespraak, filmpje, toespraak. Pas toen het
beeld zwart werd, liet de branche zien waar het goed in is:
het creeeren van beleving. Inge Baars (Euro RSCG Bikker) en de twee
postbodes van TNT Post kregen de lachers op hun hand door een
door Kroeske geinitieerde spontane modeshow op te voeren.
Alles bij elkaar een ´grootse´ avond met indrukwekkend veel mensen in de
strak aangeklede Amsterdan Convention Factory.