'Er zijn 2 problemen met de eventbranche: te duur en te saai'
EVENTBRANCHE TRENDWATCHER - 'Er zijn 2 problemen met de eventbranche: 1. U bent te duur. 2. De events zijn saai. Een doorsnee event is net als een taxiritje vanaf Schiphol – hoeveel belevenis en betekenis zit daarin? Vanaf nu gaan we het zo doen!'
Foto: Alex Dokter - Fotostudioalkmaar.nl
Aan het woord is futurist Marcel Bullinga, die in het TrendMagazine zijn visie over de toekomst van events uiteen zet:
DOE HET ZELF. De klant organiseert zelf een congres met behulp van een Über voor events. Kwaliteit is minder, maar voor de klant voldoende, en stukken goedkoper.
EXPLOSIEF. Zo heeee! U pakt uit! Nou maakt u die hoge factuur waar. Het super event is crossmediaal, crossbuilding, popup. Vertier & inhoud. Congres & festival. Natuurlijk met ladingen hightech. Een explosie in je gezicht. Een aantasting van alle zintuigen.
- 1 robot die de keynote verzorgt
- 10 ontmoetingsmachines die de menselijke bezoekers met elkaar verbinden
- 10 3Dprinters die hapjes uitprinten (kaas en chocolade)
- 100 robots die de hapjes serveren en de muziek verzorgen
- 1000 hologrammen in het publiek
>> Heeft u het EventBranche Trendmagazine niet ontvangen?