'Er zijn 2 problemen met de eventbranche: te duur en te saai'

05-12-2014 - EVENTBRANCHE TRENDWATCHER - 'Er zijn 2 problemen met de eventbranche: 1. U bent te duur. 2. De events zijn saai. Een doorsnee event is net als een taxiritje vanaf Schiphol – hoeveel belevenis en betekenis zit daarin? Vanaf nu gaan we het zo doen!'

Foto: Alex Dokter - Fotostudioalkmaar.nl

 

Aan het woord is futurist Marcel Bullinga, die in het TrendMagazine zijn visie over de toekomst van events uiteen zet:

DOE HET ZELF. De klant organiseert zelf een congres met behulp van een Über voor events. Kwaliteit is minder, maar voor de klant voldoende, en stukken goedkoper.

EXPLOSIEF. Zo heeee! U pakt uit! Nou maakt u die hoge factuur waar. Het super event is crossmediaal, crossbuilding, popup. Vertier & inhoud. Congres & festival. Natuurlijk met ladingen hightech. Een explosie in je gezicht. Een aantasting van alle zintuigen.

- 1 robot die de keynote verzorgt

- 10 ontmoetingsmachines die de menselijke bezoekers met elkaar verbinden

- 10 3Dprinters die hapjes uitprinten (kaas en chocolade)

- 100 robots die de hapjes serveren en de muziek verzorgen

- 1000 hologrammen in het publiek

>> Heeft u het EventBranche Trendmagazine niet ontvangen?

8 Reacties

haha, typische trendwatcher! Geen idee van onze branche!
Stijn Oude Vrielink @ 05-12-2014 14:21 uur
Kan zijn Stijn. Is misschien allemaal wat overdreven, toch maar die futuristen met hun out of the box-thinking in de gaten houden, want niet wij, maar de klant bepaalt uiteindelijk hoe onze branche zich ontwikkelt. Vroeger, ja ik ben uit die tijd, dachten we ook dat een computer nooit van een schaker zou kunnen winnen
Toon Verbraak @ 05-12-2014 14:42 uur
Ik lees het al. De shows vd toekomst. Robotisering nieuwe trend. Ik zeg doen ;-)
Www.niekboes.nl
Niek Boes @ 05-12-2014 15:02 uur
Ik houd wel van die uitdagingen; openstaan voor nieuwe impulsen altijd goed! Een klant weet overigens veel NIET. Die houdt zich bezig met zijn vakgebied en vraagt ons om originaliteit. Het is dus aan ons om innovaties om te zetten naar logische toepasbaarheid in programma's en...binnen budgetkaders. EN als het klopt met de doelstelling van die klant.
wil kuiters @ 05-12-2014 15:32 uur
Een uitspraak wordt interessanter naarmate het tegendeel waarschijnlijker wordt. De klant bepaalt niet alleen hoe de branche ontwikkelt? Wij dragen toch allemaal bij aan de kwaliteit en de ontwikkelingen van de eventbranche? Ik heb het niet over zijn ideeen, die zijn hartstikke leuk, maar onze branche te duur en te saai noemen is een persoonlijke mening. En de uitspraak 'if your idea scares people, it's probably good' dat is de DNA van een trendwatcher, maar komt niet met persoonlijk meningen.
Stijn Oude Vrielink @ 05-12-2014 15:57 uur
Beste,
Maakt al die 'tech' je evenementje niet duur en saai? En de deelnemers verveelt?
Doel van een evenement is toch veelal verbeterde verbinding tussen de deelnemers. Wat m.i.niet wil zeggen dat een evenement waar de deelnemers lekker heibel leren trappen geen toekomst heeft; Te veel mensen laten 'gelaten' (werk)situaties die ze niet bevallen over hun kant gaan, en dat is uiteindelijk ook funest voor je team. Ik dwaal (ver)af, do it your self- of Gamma events zijn al heel oud en verdienen meer aandacht van onze branche omdat het organiseren op zich zelf ook bij (kan) dragen aan de doelstelling van de opdrachtgever.
buwalda @ 06-12-2014 11:07 uur
De branche zit idd voor een groot deel in een soort van saai huwelijk tussen opdrachtgever en nemer.
Veel aanbieders kiezen te snel voor het voor hun bekende vertrouwde truucje.
Tijd voor verandering en meer kennis bij zowel de opdrachtgever als nemer. Alleen daardoor komt de branche verder en kunnen we nog lang van het prachtige vak genieten.
Mark @ 06-12-2014 18:10 uur
Blijft het niet een kwestie van perceptie en eigen ervaring? Een taxirit van Schiphol naar Centrum Amsterdam is misschien best een belevenis voor een Japanner. Net zoals het voor mij echt een belevenis was -de eerste keer- met een taxi van JFK naar Manhatten. Maar misschien ben ik niks gewend. Net als veel klanten?
R2theP @ 08-12-2014 10:01 uur
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners