‘Er zal een perfecte event-blend ontstaan tussen inhoudsgedreven en experience’

25-08-2020 - Arnold Koning ‎Creative Lead Future Center Rijkswaterstaat was ook een van de tafelgasten tijdens de eerste editie van de talkshow NEW LIVE van EVENTBRANCHE.nl in de AVEX STUDIOS, ism Company Webcast en René Pouwelse. Konings kijkt al over de crisis heen: we gaan naar een perfect blend van inhoudsgedreven en oplossingsgericht in combinatie met experience.’

Tijdens de talkshow NEW LIVE in de AVEX STUDIOS, over de toekomst van live communicatie en eventmarketing, was Arnold Koning van Rijkswaterstaat een van de drie tafelgasten. Hij sprak over het LEF Future Center waar dagelijks aan de hand van experiences en belevingen oplossingsgerichte interventies plaatsvinden. Die oplossingsgerichtheid in combinatie met de beleving van de eventbranche zou wel eens de perfect blend en de toekomst van events kunnen worden, aldus Koning.

"Je bouwt een alternatief voor het fysieke proces van samen komen. Daar komen ook echt nieuwe samenwerkingsvormen uit." 

'Wij doen eigenlijk interventies, leren, leiden op en trainen. We helpen groepen verder. Daarmee zijn we een soort niche binnen de eventbranche. Mensen samen laten werken: events met inhoud. Daar hebben we met LEF Future Center een speciale locatie voor. Wij leren heel veel van de eventbranche, vooral van de beleving. Door COVID-19 zijn wij vrijwel direct dichtgegaan, maar zijn we ook meteen gaan zitten: hoe gaan we dat doen? Want we geloven in die live vorm, het echte contact. Binnen een week hebben we een online alternatief bedacht voor sessies die online plaats gingen vinden. We zijn gewoon begonnen, prototypen. Gaandeweg kwam je er achter wat wel en niet werkt. Het eerste wat we merkten was dat de aandachtscurve veel korter is online. Maar ook hoe maak je contact met mensen? Hoe voelen ze zich 'lekker'?'

Over het verlangen om weer live te gaan, het online omdenken en het sterke gevoel dat 'echt' weer meer waarde krijgt, zegt Koning. 'En dus zul je iets moeten doen met kleinere groepen. Daarbij zetten we ons meestal ook wel een beetje af van de eventbranche, want bij ons gaat het niet alleen om de experience en de beleving waar de eventbranche zo goed in is, maar wij gaan voor dat doel, de oplossing. We willen samen iets doorbreken, zodat er nieuwe oplossingen komen voor Nederland. Ons vertrekpunt is een inhoudsgedreven interventie. Je ziet dat de eventbranche nu ook al wat meer aan het zoeken is naar hoe maak je het meer inhoudsgedreven, terwijl wij weer meer aan het kijken zijn naar hoe breng je de beleving en het gevoel van samenzijn erin. Dat bij elkaar is volgens mij de weg voorwaarts. Dus ik zie wel een perfect blend ontstaan in het najaar.' 
 

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners