
‘Entertainment is vrijwel altijd onderhevig aan trends en ontwikkelingen doordat vooral muziek steeds evolueert. Acts / artiesten met hits zijn vaak populair en daardoor bijna automatisch een trend. Hiervoor moet je als agency ook volledig op de hoogte zijn van de laatste ontwikkeling, continu de gehele entertainmentmarkt volgen en kenniscentrum zijn voor je opdrachtgevers. Actuele kennis hebben, overbrengen, adviseren en toepassen’, vat Bjorn Pinas, account directeur, de praktijk en de kracht van AT Bookings samen.
Meepromoters
‘Een andere ontwikkeling is dat het openen van het netwerk / community van de act / artiest een belangrijke aanvulling kan zijn voor de klant. De promotie van een event / product / dienstverlening wordt óók door de betreffende act / artiest gedeeld. Re-tweeten, reposten of posts / tweets op maat is daarbij denkbaar’, legt Pinas een variant op de spreker die mee promoot, bloot.
Technologie
‘Ook technologie speelt een belangrijke rol. Zo wordt, ook voor besloten events, steeds vaker gebruik gemaakt van de zogenoemde shout-out video’s. De act / artiest neemt een korte aankondigingsclip (kan al met een goeie smartphone) op om ’t specifieke item te promoten waardoor de uitnodiging / adressering richting publiek / doelgroep zeer persoonlijk wordt.’ En daarmee blijkt dus ook de artiest een belangrijke rol te kunnen spelen in het voortraject en het optimale registratietraject. ‘Wij als agency maar ook de artiest denkt hierbij graag mee met opdrachtgevers en is bereid hiervoor extra inspanningen te leveren naast het optreden op het event zelf.’