Engels onderzoek: eventmarketing budgetten groeien door

13-05-2019 - EVENTMARKETINGONDERZOEK - IPA Bellwether is binnen Europa één van de meest toonaangevende onderzoek op het gebied van marketingbudgetten. Al bijna 5,5 jaar laat dit onderzoek een bijgestelde groeiverwachting zien als het om eventmarketing-budgetten gaat. Ook nu groeit het eventbudget verder door, maar moet het internetmarketing qua groei voor laten gaan.

Tegen de verwachting in werden de marketingbudgetten in Q1 van 2019 positief bijgsteld. Waar het laatste kwartaal de groei tot stilstand was gekomen, krijgt het marketingbudget in Q1 een verwachte groei van 8,7% achter haar naam. Toch verwachten ze in Engeland dat dit een laatste groeistuip is. Dit zijn de snelte groeiers van Q1 2019:

  • Internet - 17,2%
  • SEO  - 14,2%
  • Mobile marketing - 3,6%
  • Massa media - 5,2%
  • Events  -  3,4%

 

Maar er zijn ook marketingniches waar de cijfers slecht lijken:

  • Marketonderzoek  -   -4,2%
  • Salespromotie  -   -3,7%
  • Direct marketing   -   -3,5%

 

>> Lees veel meer over de kwartaalpublicaties van dit onderzoek: Marketers invest in internet, main media and events

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
Hét kennis event over evenementen: 120 kennissessies en 5 podia

>GERELATEERD uit Eventbranche Select®

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners