21 november 2011

Engels evenementenbureau Connecting Venues pakt Nederlandse markt aan

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

Volgens Denise Zijlstra, oprichter van Connecting Venues: 'Veel bureaus pretenderen alles overal te kunnen organiseren, maar wij geloven dat je moet doen waar je goed in bent en dat is voor ons het organiseren van mooie events in twee landen die we erg goed kennen.'

De naam Connecting Venues spreekt voor zich: een bureau dat de marketing doelstellingen van zijn klanten verbindt met verschillende evenementenlocaties in Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Het bureau biedt haar diensten aan voor Nederlandse bedrijven die in Engeland iets willen organiseren, maar ook voor Engelse corporates die naar Nederland komen voor een event, meeting, incentive of congres. 'Tegenwoordig werken veel bedrijven direct met een ‘Destination Management Company’ samen, in plaats van met een organisatiebureau die de uitvoering uitbesteed aan een lokale DMC, om zo kosten te besparen. Connecting Venues speelt hierop in door het aanbieden van een totaal pakket, van concept tot de uitvoering van het event, en natuurlijk alles wat daar tussenin ligt.'

'Onze kracht is dat wij zowel de Nederlandse als de Engelse markt uitstekend kennen en beschikken over goede relaties met zowel klanten als leveranciers. Wij spreken de taal van onze klant, wat voor Nederlanders over het algemeen geen probleem is, maar het communiceert toch vaak wat prettiger', zegt Denise Zijlstra, die de afgelopen twaalf jaar de fijne kneepjes van het vak geleerd bij verschillende bedrijven binnen de branche, in zowel Nederland als Engeland.