De Efteling kijkt voor zakelijke klanten meer en meer over de grens.
De laatste jaren kozen al verschillende Belgische bedrijven voor de Efteling als locatie van hun personeelsfeest, incentive of congres. Met de komst van Margreet Paauwe als nieuwe account manager in België, spreekt de Efteling Belgische bedrijven rechtstreeks aan en levert het net over de grens gelegen entertainmentbedrijf een evenementenaanbod op maat.
Niet alleen tijdens opening van het park maar ook tussen het zomer- en winterseizoen biedt het attractiepark onderdak aan bedrijven voor zowel relatie- en personeelsbijeenkomsten als zakelijke events. Met een capaciteit van 1 tot 16.000 bezoekers is de Efteling ook geschikt voor zeer grote groepen. Het minimale aantal voor een volledige uitkoop van het park, haar attracties en horecapunten, waardoor een exclusief bezoek mogelijk wordt, is 4.000 personen. Onder meer Belgacom, Unilever, Princess en Spar maakten reeds gebruik van één van de vele mogelijkheden.
Ook wanneer het park open is voor publiek, biedt de Efteling een uniek decor voor bijvoorbeeld congressen en zakelijke diners. Bedrijven kunnen gebruik maken van ruime locaties zoals het Efteling Theater en het Fata Morgana Paleis. Dit najaar stelt de Efteling een nieuwe evenementenlocatie ter beschikking in de vorm van een luxepaviljoen, centraal gelegen in het park. Deze tijdelijke locatie is geschikt voor evenementen met 250 tot 2.500 gasten, zoals bijvoorbeeld een presentatie, modeshow of business event.
In het komende FZ Magazine meer over de Efteling en haar plannen. Zo kwam in het interview dat FZ had met Nicole Scheffers, naast Belgie ook de Duitse en Engelse markt ter sprake.