14 november 2008

Eerste DFMA Award naar Vodafone-case van Opvallers

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

Fieldmarketingbureau Opvallers is de winnaar van de eerste Dutch Field Marketing Association (DFMA) Award. Het bureau won de prijs met een case voor Vodafone.

De eerste DFMA AWARD werd in de Glazen Ruimte van Chefkok Ramon Beuk in ontvangst genomen door directeur Martin Damen van Opvallers bv voor hun fieldmarketingcampagne ‘het Vodafone Mobile Pitstopteam’. Een citaat uit het juryrapport: “Een echte Fieldmarketing-winnaar blinkt uit in creativiteit, organisatietalent en resultaatgerichtheid. Een superwinnaar weet zich ook nog eens te verkopen”.

Nominaties waren er voor de vier bureaus:
- MOVE met de Gamescorner Playstation
- Holland Sales Service met Page kussenzacht Fatboy Actie
- Caring Fieldmarketing met Blue Band kookboek Merchandising
- Young Perfect Promotions met Friesland Foods Shophopper

Een eervolle vermelding was er voor Face The Public met een samplingactie voor Autodrop.

De jury toonde zich blij verrast met ‘de enorme verscheidenheid aan inzendingen’. Ongeveer de helft van de DFMA-leden stuurde een case in. Daarnaast verklaarde de jury: “Weinigen durven te zeggen: ik ben een fieldmarketeer. Maar u zorgt in een onpersoonlijke wereld nog voor persoonlijk contact.”

De DFMA AWARD wordt uitgereikt in het kader van het ambitieuze Plan Promotie Fieldmarketing. In december 2007 hebben de DFMA-leden gezamenlijk besloten om de schouders te zetten onder het Plan Promotie Fieldmarketing. Met dit plan, waar ook grootschalig onderzoek naar de effectiviteit van Fieldmarketing en een uitgebreide PR-campagne deel van uitmaken, wordt een boost gegeven aan Fieldmarketing in Nederland. Het vak als essentieel onderdeel van de marketingcommunicatiemix wordt hiermee definitief op de kaart gezet.