Een ode aan Frans Miggelbrink: Crowdsourcing? Oh, ga je vragen wat je gast wil...koel man'

21-08-2019 - FRANS MIGGELBRINK - Eens in de zoveel tijd 'delen' we een ode uit. In EventBranche Magazine 2 die voor de zomervakantie verscheen was die ode voor Frans Miggelbrink, omdat hij ongeveer en bij benadering zijn 100e column voor ons schreef. Dat deed Frans al bij Feestelijk Zakendoen en bleef ons ook bij EventBranche.nl trouw, daar zijn we hem zeer erkentelijk voor. Daar kaapte de redactie zijn vaste columnpagina. Waarom? Omdat Frans Frans is.

Ode aan Frans

 

Toen Frans begon als columnist bij onze voorganger Feestelijk Zakendoen, what’s in a name, waren redactiebakken, CRM-systemen en naslagclouds niet aan elkaar gekoppeld. Dus of Frans nu zijn 100e of 150e column zou schrijven, dat is precies wat er niet toe doet. In deze ode na al die jaren columnist, volgend jaar al weer 10 jaar voor EventBranche magazine, heeft hij jou als lezer altijd de laatste glimlach meegeven en ons vele lessen geleerd…zonder dat hij het zelf weet, denk ik.

Frans, Miggel zoals hij in zijn dorp Terborg en ver daar buiten genoemd wordt, is al vele jaren het laatste artikel/column van ons magazine. In zijn columns beschrijft hij die typische eventprofessional. Bijna altijd met een knipoog, maar zeker ook met een boodschap. En nu wij die ruim 100 columns hebben teruggelezen, is de kernboodschap helder: eventmarketing, live communicatie is het mooiste en meest krachtige vak ter wereld, maar wij eventprofessionals moeten vooral de voetjes op de vloer houden en ons niet interessanter voordoen dan dat we al zijn…

Frans is Achterhoeks, net als de meerderheid op kantoor bij EventBranche.nl. Hij pelt alleen al door zijn voorkomen, als dagvoorzitter, parkeersteward, gespreksleider, columnist of welke hoedanigheid dan ook op welk event dan ook, alle overdreven marketingschillen in een paar zinnen af. Of eigenlijk al met zijn olijke blik. ‘Misschien moeten we ook rondom onze eigen promo wat meer contentmarketing doen?’….’Frans?’….’Wat vind jij daar van Frans?’ Frans kijkt ons aan en zegt: oh gewoon je verhaal vertellen wat je doet, waarom en hoe en met wie. Ja man, moet je doen. Of de dag dat we hem voorlegden dat we meer met crowdsourced concepten gingen werken. ‘Echt, ga je dan je klanten en relaties vragen wat zij willen…koel man.’

Frans en ik delen de liefde voor de Achterhoek, voor De Graafschap en voor nuchterheid met zelfspot en daarom hoop ik dat we Frans nog vele jaren met jullie kunnen delen, want van die laatste opsomming is nog nooit iemand slechter geworden, zelfs eventprofessionals niet.

Deze ‘gekaapte’ column is geschreven door Sjoerd Weikamp als ode aan Frans, sjoerd@eventbranche.nl 

www.miggelbrink.nl

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
LAATSTE KANS: 90 kennissessies, 4 eventpodia, gratis kaarten #TNE19

>GERELATEERD uit Eventbranche Select®

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners