5 april 2016

Is dit de nieuwe definitie voor eventmarketing?

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

EVENTMARKETING - In de jury van de Gouden Giraffe Event Awards, van de European Best Event Awards, bij brancheorganisaties, op de redactie van EventBranche.nl komt steeds weer dat ene onderwerp voorbij: wat is nou eigenlijk wel en wat is nou niet een evenement? Daar hoort een definitie bij...




Afgelopen week kwam de advisory board van de European Best Event Awards samen om de overkoepelende event awards van Europa naar een nog hoger niveau te tillen. In het Italiaanse Courmayeur werd op een uitzonderlijk onconventionele locatie op bijna 3 kilometer hoogte vergadert. In het Events Nest, zoals de Skyway Monte Bianco voor de gelegenheid werd genoemd, kwam uit één van de brainstormsessie onder meer een definitie voor een evenement (binnen de marketingmix) die de lading wel eens zou kunnen dekken:


Hoe kijkt de Nederlandse eventbranche naar deze definitie? Mist er nog iets, slaat het de plank mis of is dit de definitie die we langs alle soorten van evenementen kunnen leggen, van congressen tot beurzen en van grote productlanceringen tot online events? Opmerkingen of aanvullingen? Het kan hieronder of per mail sjoerd@eventbranche.nl