%27Digitaler+maakt+het+allemaal+nog+veel+persoonlijker%27
Nieuws

'Digitaler maakt het allemaal nog veel persoonlijker'

LIVE CONTACT - Het enige nadeel van het onlangs verschenen EventBranche Magazine 1/2 Jaarboek is dat je er hele dag in blijft lezen. het geeft inzicht, visie en houvast voor een onzekere toekomst. Die onzekerheid verdwijnt bijvoorbeeld in het artikel met Albert Arp, CEO Jaarbeurs VNU Groep. '

Onderstaande is een fragment uit het grote interview in het EventBranche 1/2 Jaarboek:

Albert Arp hield in Londen in 2019 tijdens het samenzijn van de grote spelers in de beurs- en evenementenmarkt ook een pleidooi voor de standvastige toekomstkoers van Jaarbeurs. ‘In mijn presentatie duidde ik de toekomst zoals wij het zien, met al die kansen, met nog veel meer waardecreatie en de absolute noodzaak van ontmoeten. De handen gingen op elkaar, maar de verbazing was net zo groot toen ik uitlegde dat we voor de nieuwbouw van de Jaarbeurs ge- kozen hebben om van 100.000 vierkante meter terug te gaan naar 60.000 vierkante meter. Mijn Duitse collega’s zeiden: dat is niet het spel, juist meer m 2 en niet krimpen. Maar ik geloof in een veel flexibeler en slimmere locatie, waarbij vierkante meters een veel kleinere rol spelen. Met meervoudige verdienmodellen. Het echte verdienmodel zit in de mobiel, in de smartphone. Met die vorm van 365 dagen communiceren, platform denken, data mindset, content nog veel aantrekkelijker maken en voorloper zijn in het oplossen van de grote crises van deze wereld ontstaat de echte waardevermeerdering van ons vak.’
 

‘Wie angst voor disruptie heeft in deze tijd, raakt echt achterop.'


'Je moet investeren in innoveren, flexibeler zijn en dan ontstaan er gezonde marges. Daarom hebben we ook een nauwe samenwerking met Samsung en hangen onze hallen vol met de allernieuwste, duurzame beacons. Gecombineerd met geo-magnetische velden en WiFi kun je tot op 30 centimeter nauwkeurig bezoekers van de juiste communicatie en planbare content voorzien. En let wel, die transities gaan niet van maandag op dinsdag, het is de toekomst, maar die lessen moeten we wel echt nu trekken. Pas dan kun je de customer journey van bijvoorbeeld een beurs al ver voor die datum in je agenda laten beginnen. Zie de smartphone dan als golden key. Zowel voor, tijdens als na het event zit daar de waarde-creatie van live contact. De conclusie die we zelf uit die visie trekken: digitaler maakt het allemaal nog veel persoonlijker. Want doordat je veel meer weet, doordat er minder bricks zijn en meer clicks wordt ons hele business veel effectiever. Back to better! Wij zijn er klaar voor.’

 


Meer lezen?

In het uitgebreide interview in het EventBranche Halfjaarboek spreekt Arp onder meer over de realiteit die nu al in Azie zichtbaar is, de veranderende economien, nieuw leiderschap, inclusiviteit, diversiteit, Big Tech, dispruptie, mesenlijk contact als dé oplossing, het verkleinen van het Jaarbeurs-oppervlak en de ongekende mogelijkheden van alle digitale mogelijkheden. 
Wil je het EventBranche Halfjaarboek ook ontvangen?


 

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.