
Het bedrijf onIT gebruikte al meer dan vijf jaar een digitaal platform als add-on voor live events. En toen kwam corona en dwong het bedrijf tot een innovatieslag.
Die uitdaging ging het bedrijf aan en zo werd het platform met een 'nice-to-have-karakter' omgeturnd tot een podium met een 'must-have-karakter'. De feitelijke, maar virtuele locatie van het evenement ontpopte zich als een waar Zwitsers zakmes. Voor alle uitdagingen bood het een oplossing.
onIT denkt in communicatie, interactie en co-creatie. Dit moest mogelijk zijn tijdens digitale en hybride evenementen, tijdens communicatie-processen en tijdens processen van co-creatie.
Samen met het bureau Onliveline werd een digitaal podium ontwikkeld dat zijn tijd vooruit was. Doel gehaald, maar er waren neven-effecten. Zo werden eenmalige gasten terugkerende bezoekers en konden communities worden gebouwd.
Misschien wel het mooiste neven-effect was, dat dit Duitse project de eerste prijs behaalde in de categorie Digital Platforms tijdens de uitreiking van de prestigieuze Bea World Awards.