Van Eeden stuurde een soort brandbrief naar FZ: 'Ik loop eigenlijk al sinds januari met een flinke dosis adrenaline in m’n bloed: “wat nou crisis!?”.'
'Natuurlijk is er een deel van de economie waar het minder gaat,maar er zijn ook een hoop bedrijven en instellingen die gewoon doordraaien. De wereld stort niet in. En ja, natuurlijk is men wat voorzichtiger met het uitgeven van geld aan luxe zaken zoals evenementen, maar gefeest wordt er nog steeds. Alleen zijn de budgetten over het algemeen wat lager en er wordt steeds meer gekeken naar het rendement. Een feest om het feesten zal je niet vaak meer tegenkomen, alhoewel er niks mis is met een mooi feest om je medewerkers te bedanken voor hun inzet en te motiveren om er met z’n allen de schouders onder te zetten. Ook jubilea en openingen zijn nog steeds aanleidingen om een evenement te organiseren.'
Offertes vergelijken
'Veel bedrijven gaan nu weer eens kritisch kijken naar de kosten van hun bureau en vergelijkende offertes opvragen. Hoe geloofwaardig ben als je nu in een keer je tarieven fors laat zakken. Dan ben je toch te duur geweest. Aangezien wij altijd al met een goede prijs-kwaliteitverhouding werken, blijven de meeste opdrachtgevers ons trouw en krijgen we nieuwe opdrachtgevers die nu zien dat een mooi evenement niet de hoofdprijs hoeft te kosten...'
Doelgroep benaderen
'Ook moet je voor de hand liggende doelgroepen beter benaderen. Neem de hotello’s. Die zitten overal in het bedrijfsleven en gunnen elkaar de handel, maar dan moeten ze wel weten wat je doet en waar je zit. Daarom zijn we partner geworden bij INCH en sponsor van de Hotellotop. Midden in de doelgroep. En zo zijn we bezig met nog een aantal samenwerkingsverbanden om via media en verenigingen de bewuste doegroepen in het hart te raken met onze dienstverlening.'
'Ik zal niet ontkennen dat onze branche natuurlijk fors geraakt wordt door de crises; een aantal bureaus en locaties is al failliet. Maar ja, de een z’n dood...Kortom, ik zie de toekomst met vertrouwen tegemoet.'