DFMA+wil+samen+met+Focusplaza+fieldmarketing+naar+hoger+plan+brengen
Nieuws

DFMA wil samen met Focusplaza fieldmarketing naar hoger plan brengen

De Dutch Field Marketing Association (DFMA) heeft haar krachten gebundeld met Focusplaza. Doel: een verdere professionalisering van de branchevereniging en het vak fieldmarketing.

Foto: prijswinaars DFMA-Awards

Netwerkorganisatie Focusplaza heeft binnen de samenwerking vanaf 1 januari 2011 de operationele taken van branchevereniging Dutch Field Marketing Association (DFMA) overgenomen. Beide organisaties willen elkaar op die manier versterken. Zo zal Focusplaza nieuwe activiteiten voor de DFMA-leden ontwikkelen en bestaande activiteiten, zoals de uitreiking van de DFMA-Awards verder optimaliseren.

Onbekend vak
DFMA werd tien jaar geleden opgericht en heeft in die periode het vak fieldmarketing aardig op de kaart gezet. Kees Wolswinkel, oud-voorzitter en directeur van Promotional Solutions, terug. 'Fieldmarketing was een nog relatief onbekend vak. DFMA heeft daar verandering in gebracht en er onder andere voor gezorgd dat er nu onderzoek is waaruit blijkt dat de inzet van fieldmarketing als marketinginstrument daadwerkelijk loont. De komende jaren willen we nieuwe stappen zetten en fieldmarketing samen met Focusplaza op een nog hoger plan brengen. We streven ernaar dat fieldmarketing standaardonderdeel van de totale marketingmix van iedere fabrikant wordt.'

DFMA wil verder doorgroeien in haar rol als kenniscentrum om zo haar leden te voorzien van beleidsinformatie, analyses en toekomstverkenningen, waaraan ze hun eigen strategische keuzes kunnen toetsen. Op de agenda staan verder zaken als de invoering van een DFMA-keurmerk en een branchebarometer. Focusplaza wordt daarbij verantwoordelijk voor de invulling en uitvoering van het DFMA-beleid en neemt alle operationele diensten van de branchevereniging over. Dit geldt ook voor de communicatie rond alle activiteiten. 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.