27 juni 2008

DFMA pakt onderzoek naar effectiviteit groots aan

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

DFMA, de branchevereniging voor Fieldmarketing, heeft bureau Motivaction de opdracht gegeven in de komende drie jaren 18 onderzoeken uit te voeren naar de effectiviteit van Fieldmarketing.

'Deze onderzoeken worden gehouden in het kader van het ambitieuze Plan Promotie Fieldmarketing. Hiermee gaat DFMA binnen drie jaar Fieldmarketing als essentieel onderdeel van de marketingcommunicatiemix definitief op de kaart zetten. Het eerste onderzoek wordt gedaan naar een Fieldmarketingactiviteit van Hi', laat de brancheorganisatie weten.

In december 2007 hebben de DFMA-leden gezamenlijk besloten om de schouders te zetten onder het Plan Promotie Fieldmarketing. Met dit ambitieuze plan, waar ook een Fieldmarketing Award en een uitgebreide PR-campagne deel van uitmaken, wordt een boost gegeven aan Fieldmarketing in Nederland. Gezien het grote belang voor de branche zijn de leden bereid om de komende drie jaar de financiële consequenties (een verhoging van de contributie met 400%) te dragen.

Kees Wolswinkel, voorzitter DFMA : 'Wij zijn bijzonder verheugd dat de leden pal achter dit plan staan en wij hebben het volste vertrouwen in de postitieve uitkomsten van de onderzoeken naar de effectiviteit van ons vak. DFMA is de eerste brancheorganisatie die onderzoek op een dergelijk serieuze wijze aanpakt.'