Door het uitreiken van de DFMA AWARD wordt de aandacht gevestigd op cases waar met vernieuwd inzicht Fieldmarketing is ingezet om doelgroepen aan te trekken, producten te introduceren of opnieuw onder de aandacht te brengen en/of informatie over te brengen.
Inzenden staat alleen open voor Fieldmarketingbureaus (dus niet voor klanten/opdrachtgevers met een eigen fieldmarketingafdeling). Per bureau mogen er maximaal drie cases – die in de periode augustus 2007 t/m juli 2008 hebben plaatsgevonden - ingezonden worden. Inzenden is mogelijk tot 15 september 2008. De uitreiking vindt plaats op 10 november 2008. Er wordt slechts één DFMA AWARD toegekend. Wel worden er uit de inzending kandidaten voor de DFMA AWARD genomineerd. Een nominatie kan worden gezien als een blijk van waardering voor de inzending.
Eindelijk beloning
Fabienne van ’t Kruijs, bestuurslid DFMA : 'Met deze prijs wordt eindelijk het vakwerk beloond dat kwaliteitsbureaus op het gebied van Fieldmarketing leveren. Het zal een stimulans zijn voor bureaus om de lat nog hoger te leggen'.
Promotie
De DFMA AWARD wordt uitgereikt in het kader van het ambitieuze Plan Promotie Fieldmarketing. In december 2007 hebben de DFMA-leden gezamenlijk besloten om de schouders te zetten onder het Plan Promotie Fieldmarketing. Met dit plan, waar ook grootschalig onderzoek naar de effectiviteit van Fieldmarketing een uitgebreide PR-campagne deel van uitmaken, wordt een boost gegeven aan Fieldmarketing in Nederland. Het vak als essentieel onderdeel van de marketingcommunicatiemix wordt hiermee definitief op de kaart gezet.