Deze 5 ontwikkelingen bepalen de toekomst van iedere eventprofessional

15-09-2015 - EVENTBRANCHE TRENDS - In het laatste nummer van 2015 veel aandacht voor wat 2016 de eventbranche gaat brengen. Trends en ontwikkelingen in alle takken van sport. Maar wat zijn de 5 ontwikkelingen die de komende tijd van invloed zullen zijn op uw werk?

1. Hoofdrol in de marcom-mix
Steeds meer marketeers en communicatieprofessionals zien in het live moment het belangrijkste touchpoint van hun campagne en gebruiken die impact, dat beeld of de interactie van het evenement voor de content van de rest van de multimediale campagne. Contentmarketing? C2B revolutie? Neuromarketing? Customer Journey? In iedere marketing trend of ontwikkeling past het event. Het eist de hoofdrol op. 


2. Crowdsourced
In alles: zet de gast centraal. Stel zelf kaders voor het evenement of de strategie, maar laat gasten vooral invloed uitoefenen op de content. Wat willen zij? Wat zoeken zij? Wat zou grote meerwaarde geven op het event? En richt daar uw event op in.



3. Return on Events
We gaan massaal de impact en het effect bloot leggen. Daar wordt op verkocht, daar wordt op gepitcht en daar wordt de strijd gewonnen van andere kanalen.



4. Combinatie van live en digitaal
De kracht van de combinatie van de twee opkomende marketingkanalen. De combinatie van online en live heeft ongekende mogelijkheden. Sterker nog: wie ze niet combineert blijft eenzaam achter.


5. Sociale technology
Het is geen geheim dat het moeilijk is om de juiste nieuwe tool of app in te zetten, maar de komende maanden groeit de acceptatie en integratie van sociale apps en tools. De hulpmiddelen die het netwerken, het ontmoeten effectiever maken of verbreden hebben de directe toekomst, net als de tools die interactie bevorderen.



En dan is het woord aan u! Want welke trends of ontwikkelingen ziet u? Wat biedt u toekomstperspectief? Wat bepaalt volgens u de toekomst van de eventprofessional? Reageren kan hieronder of via sjoerd@eventbranche.nl Interessante aanvullingen worden hieronder weergegeven:

 

 

2 Reacties

Ben ik best goed bezig al... ;)

Gr. Victor
Victor @ 16-09-2015 10:44 uur
Een hoofdrol in de Marcom mix lijkt mij overdreven. Het event als integraal onderdeel van activatie campagnes en corporate campagnes is en wordt een succesvolle trend. Overigens gebeurde dat in het verleden ook wel maar is er ontzettend veel wegbezuinigd. De revival past binnen een andere visie op marketingcommunicatie zowel voor business-to-consumer als business-to-business.
Alfred Knorr @ 16-09-2015 11:39 uur
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®

EventBranche supporting partners

 

EventBranche preferred partners