De “groene” trend is niet meer te stuiten. Veel
bedrijven geven aan graag zaken te willen doen met ondernemingen die het milieu
een warm hart toedragen. Hierdoor zetten de steden Den Haag en Rotterdam komend
jaar een stap in de groene richting.
Tijdens diverse internationale en nationale beurzen zorgen de congresbureaus van Rotterdam Marketing en Den Haag Marketing ervoor dat hun relaties CO2 vrij kunnen vliegen. De CO2 uitstoot van de gevlogen kilometers wordt geneutraliseerd door onder meer aanplant van nieuwe bomen.
Groene Wuppie
Afgelopen jaar zijn de eerste stappen al gezet door IMEX en EIBTM. Op deze
beurzen werden de vluchten van de genodigden CO2 vrij gemaakt. In Barcelona
werden de relaties uitgenodigd om naar de Rotterdam en de Den Haag stand te
komen en daar hun visitekaartjes te ruilen voor een groene Wuppie die de
verminderde CO2 uitstoot symboliseert. Naderhand zullen alle bezoekers een
certificaat thuisgestuurd krijgen als bewijs van hun contributie aan een schoner
milieu.
Positieve feedback
Paul Swain, UK Account Manager voor Rotterdam Marketing en Den Haag
Marketing verklaarde: 'Reacties en feedback die we van de relaties kregen was
ongelofelijk positief sinds we dit initiatief lanceerden op de IMEX in April. We
hebben dezelfde positieve feedback gekregen van de deelnemers aan de
kennismakingstrip met de steden Rotterdam en Den Haag van afgelopen juli.
Vandaar dat we komend jaar de bezoekers weer de kans geven om hun CO2
uitstoot te verminderen.'