7 december 2007

Den Haag en Rotterdam zetten beurzen en congressen op groen

Rubrieken

De “groene” trend is niet meer te stuiten. Veel bedrijven geven aan graag zaken te willen doen met ondernemingen die het milieu een warm hart toedragen. Hierdoor zetten de steden Den Haag en Rotterdam komend jaar een stap in de groene richting.

Tijdens diverse internationale en nationale beurzen zorgen de congresbureaus van Rotterdam Marketing en Den Haag Marketing ervoor dat hun relaties CO2 vrij kunnen vliegen. De CO2 uitstoot van de gevlogen kilometers wordt geneutraliseerd door onder meer aanplant van nieuwe bomen.

Groene Wuppie
Afgelopen jaar zijn de eerste stappen al gezet door IMEX en EIBTM. Op deze beurzen werden de vluchten van de genodigden CO2 vrij gemaakt. In Barcelona werden de relaties uitgenodigd om naar de Rotterdam en de Den Haag stand te komen en daar hun visitekaartjes te ruilen voor een groene Wuppie die de verminderde CO2 uitstoot symboliseert. Naderhand zullen alle bezoekers een certificaat thuisgestuurd krijgen als bewijs van hun contributie aan een schoner milieu.
Positieve feedback
Paul Swain, UK Account Manager voor Rotterdam Marketing en Den Haag Marketing verklaarde: 'Reacties en feedback die we van de relaties kregen was ongelofelijk positief sinds we dit initiatief lanceerden op de IMEX in April. We hebben dezelfde positieve feedback gekregen van de deelnemers aan de kennismakingstrip met de steden Rotterdam en Den Haag van afgelopen juli. Vandaar dat we komend jaar de bezoekers weer de kans geven om hun CO2 uitstoot te verminderen.'