DeFabrique+interviewt+Pieter+Bas+Boertje%3A+%27Mijn+kinderen+willen+een+event+zelf+maken+en+bepalen%27
Nieuws

DeFabrique interviewt Pieter Bas Boertje: 'Mijn kinderen willen een event zelf maken en bepalen'

Het leven van een eventprofessional gaat niet altijd over rozen. Hectiek, de altijd aanwezige druk van deadlines en presteren op dat ene moment zorgt voor stress. De combinatie met de verantwoordelijkheid van een bureau dat bij de koplopers van de eventmarketing- en live-communicatiebureaus behoort, noopte Pieter Bas Boertje van D&B Eventmarketing om een paar jaar geleden even pas op de plaats te maken.

Of nou ja, pas op de plaats, Boertje besloot al wandelend op 'bedevaart' te gaan: van het Middeleeuwse dorpje Saint-Jean-Pied-de-Port naar Santiago de Compostella. In ‘Ruimte voor Ruimte’, een rustige plek in de Utrechtse evenementenlocatie DeFabrique deelt Boertje een aantal wijze lessen.

In het interview met De Fabrique komt Boertje tot een aantal stellige uitspraken:

- 'In 2008 draaiden we ons beste jaar ooit. We werkten toen met 12 mensen op kantoor. Nu zitten we weer op datzelfde niveau qua omzet en werken er 25 man.'

- 'Er zou meer geëxperimenteerd en geïmproviseerd mogen worden. Als je bijvoorbeeld merkt dat de energie om kwart over acht helemaal top is, waarom zou je dan tot half 9 wachten met de opening van je evenement? Natuurlijk vereist het ervaring om dat soort beslissingen te kunnen nemen, maar er moet ook ruimte blijven om fouten te maken.'

- 'Ik vind het fascinerend wat voor invloed die techniek op mijn kinderen heeft. Mijn zoon gaat alweer anders om met zijn mobieltje dan mijn dochters; het is bij hem echt een extra lichaamsdeel geworden. Dat gaat een enorme impact op events hebben. Als Sam over tien jaar met zijn vrienden in de zaal zit, dan wil hij zo’n event zelf maken en bepalen.'

#JOINTHELIVEREVOLUTION
Hoe groot de invloed van techniek ook wordt, het live event blijft volgens Boertje altijd bestaan. 'Bij elkaar komen, elkaar kunnen aanraken, is het het oudste communicatiemiddel op aarde. We hebben juist met alle online media om ons heen enorm behoefte om bij elkaar te komen. Het thema van de komende Gouden Giraffe Awards die wij produceren, is niet voor niets ‘Join the LIVE revolution’. Wij geloven heilig in een campagnematige inzet van een event. Dus niet in losse flodders. Alle communicatie van een bedrijf moet erop gericht zijn om een bepaald doel te verwezenlijken. Een evenement is een onderdeel van die communicatiestrategie.'

>> Lees het complete artikel: Pieter Bas Boertje: 'Onderweg heb ik geleerd stil te staan'

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.