21 juni 2013

Dechesne & Boertje 30 jaar, zomerse jubileumevents

Door Lieke Hogenkamp

Rubrieken

EVENEMENTENBUREAU EVENTMARKETING -Dechesne & Boertje bestaat dit jaar 30 jaar en viert dat in 2013 met al haar stakeholders onder de titel ‘Liefde voor het Vak’. Deze maand werden (oud-)medewerkers, studenten en leveranciers bij het jubileum betrokken.

Afgelopen weekend had het eventmarketing bureau alle (oud-)medewerkers uit de afgelopen 30 jaar uitgenodigd. Met speeches, een D&B Quiz, een speciaal jubileumlied (waarmee de huidige medewerkers de oud-collega’s toezongen), humor en een enkel traantje werden mooie herinneringen opgehaald.

Onlangs kwam een honderdtal leveranciers naar Muiden. Ze werden allemaal als topleverancier in de watten gelegd. De middag begon met een officieel deel in de Raadszaal van Muiden. Zoals Pieter Bas Boertje in zijn openingsspeech zei: 'Zonder jullie zijn wij nergens. Wij hebben de praatjes en jullie moeten het waarmaken. Wij kunnen nog zulke leuke concepten bedenken, en mooie draaiboeken schrijven. Maar als jullie het verknallen, hebben wij een probleem'. Daarna inspireerde Wouter de Vries, docent Dienstenmarketing aan de Vrije Universiteit, de gasten met zijn presentatie ‘Blauwe Bananen’. In zijn verhaal daagde hij de ondernemers uit om kritisch te kijken naar de unieke kernvaardigheden en het onderscheidend vermogen van hun bedrijf. ‘Hoe word ik een blauwe banaan tussen de gele bananen’. Tijdens de zonovergoten borrel voor het kantoor van D&B werd de D&B Rosé 2013 gekozen. Dit werd de Cuvée Jules, een Franse rosé uit de Vaucluse, gemaakt door een Hollandse familie. De leveranciers gingen naar huis met het boekje ‘Hoe doen jullie dat nou?’, het jubileumboekje waarin D&B onder andere vertelt over haar ondernemerslessen.

In dezelfde week vond ook de finale van de studentenwedstrijd plaats. D&B gelooft in de samenwerking van experts van nu en de talenten van morgen. Daarom is een aantal eventopleidingen begin dit jaar uitgenodigd om deel te nemen aan de uitdagende strijd om het jubileum-event voor de relaties van Dechesne & Boertje vorm te geven. De teams van de Hogeschool van Amsterdam, Hogeschool voor de Kunsten Utrecht en Hogeschool InHolland werden ontvangen in Muiden om hun plan te presenteren. Vier verrassende en creatieve concepten werden beoordeeld door de jury. Het winnende concept is ontwikkeld door de hogeschool InHolland. Stefan de Boggende, Suzanne Bouwman, Yvette Kleuter, Tim van der Kroef, Casper Los en Jesper van Rooijen ontvingen de ‘D&B Eventtalent Award’ uit handen van de directie van Dechesne & Boertje. In een co-creatie wordt het concept verder ontwikkeld zodat de relaties van D&B in het najaar kunnen worden uitgenodigd voor een bijzondere en verrassende bijeenkomst.