De zes Social Media Trends van 2011

14-12-2010 - Social Media-expert David Armano komt net als vorig jaar met de zes Social Media Trends. Op B2Bcontact.nl maakte Peter Drewes een vertaling van de zes trends.

Bron: b2bcontact.nl / Peter Drewes

 

1. Totale integratie in de economie
Bedrijven zoals Ford, Dell, Jet Blue en Starbucks waren pioniers door social media effectief en succesvol te gebruiken in hun marketing strategie. In 2011 zullen deze bedrijven serieus kijken hoe ze social media wereldwijd kunnen integreren.

2. ‘Tablet & mobile’ concurrentie gaat er voor zorgen dat social media nog meer geïntegreerd zal worden
Als de concurrentie heviger gaat worden, zullen de prijzen van smart phones dalen en zal iedereen er straks een hebben (een tablet voor 35 Dollar in India?).

3. Facebook zal ‘location based networking’ overnemen
2010 was ook het jaar van Foursquare en de verwachting is dat Facebook in 2011 deze rol gaat delen of overnemen, meer locatiegericht dus.

4. Social media deelnemers zullen social media schizofrenie ervaren
Het grote aanbod van verschillende social media profielen is niks nieuws en zal als ‘gewoon’ worden ervaren door de gemiddelde gebruikers.

5. Google zal ‘ze’ niet verslaan maar met ‘ze’ samenwerken
In 2010 werd duidelijk dat Google Facebook niet kon verslaan op het internet. Mislukte pogingen om een eigen social network op te starten zoals Buzz of Google Wave gaven dit al aan. De strategie voor 2011 zal zijn om de bestaande sociale netwerken zoals Twitter en Facebook in ‘stukjes’ te hakken (indexeren). In feite is Google daar nu al mee bezig: Google’s algoritme is slimmer geworden met het indexeren van Twitter data. Je merkt dit al door met een paar woorden je oude tweets terug te vinden via Google. Goolgle gaat gebruik maken van het sociale web door alle sociale data te indexeren.

6. Sociale functies zullen websites weer ‘fashionable’ maken
Bedrijven zullen zich realiseren dat gebruikers/klanten/bezoekers sociale integratie verwachten op bestaande websites. Sites zoals AMEX Open forum staan model voor hoe een netwerk zoals Twitter kan worden geïntegreerd in de web beleving.\]

Top 6 - 2010
1. Social media wordt steeds minder sociaal
2. Meer merken gaan gebruik maken van social media
3. Social media wordt steeds competitiever
4. Bedrijven zullen social media beleid gaan hanteren
5. Mobieltjes als 'enige' link met social media
6. Niet langer delen via e-mail

Bron: b2bcontact.nl

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners