Aanleiding voor het feest in de Brabanthallen is het samengaan van de verkoop- en dealerorganisaties uit deze drie landen in één groot overkoepelend orgaan.
'De gekozen thematiek ‘Scania United’, dekte dan ook precies de lading. In een spectaculaire opening werd onder meer middels film en het internationaal gekozen entertainment het één geworden bedrijf zichtbaar en tastbaar gemaakt voor alle aanwezigen. Tijdens de opening, het feest en de finale werd constant rekening gehouden met de verschillende culturen én talen die de drie landen kenmerken. Zo was alle communicatie voorafgaand en tijdens het event tweetalig, traden lokale acts, entertainment en artiesten uit de drie landen op en werd met het culinaire aanbod rekening gehouden met de wensen en gebruiken uit ieder land. Op deze manier viel er voor een ieder wat te doen en te beleven en konden 3 van elkaar verschillende culturen gezamenlijk één groot feest vieren. ‘Eenheid door verscheidenheid’ is bijna nog nooit zo toepasbaar geweest', aldus Iris Havekes van De Vries + Partners.
Ook aan de zijde van de opdrachtgever heerst grote tevredenheid. Katrien Michiels van Scania: 'De Vries + Partners bezorgde ons een spetterend feest waarbij wij dankzij hun goede organisatie zelf volop hebben kunnen genieten. Het feest is laaiend enthousiast onthaald geworden door alle genodigden en er zal nog lang over worden nagepraat.'