Op FZ.nl zullen regelmatig tips verschijnen van
branchegenoten. In deze eerste 'tip van' handige aanwijzingen van Mark Wichmann
van Oplocatie.nl.
'Mijn eventcollega's moeten eens kritisch naar hun eigen site kijken en zich afvragen wat de doelstelling is van hun website. Is het een visitiekaartje met allerlei bewegende beelden en prachtige flashanimaties, of is het een uithangbord en wil je dus ook echt dat je site goed gevonden wordt?', aldus Wichmann van Oplocatie.nl.
Vindbaar maken
'Dat zijn twee verschillende doelstellingen die moeilijk met elkaar verenigbaar zijn. Wat ik nu zie, zelfs van prominente aanbieders uit de branche, zijn sites die prachtig zijn om te zien, maar qua functionaliteit en vindbaarheid op Google is het gewoon slecht. Om je dan enigszins vindbaar te maken op internet kost het kapitalen aan adwords en andere webvertisingcampagnes', weet Wichmann, die er nogmaals op hamert om eens goed naar het doel van je eigen site te kijken.