De return on investment van een beurs? 85% doet aankoop op Negenmaandenbeurs

04-03-2020 - BEURSGEBOUW - Waar zouden we zijn zonder de RAI? RAI Amsterdam legt steeds meer een onderzoeksbasis onder onze branche. Deed keer deed de beurs- en evenementenlocatie onderzoek naar de uitgaven tijdens de Negenmaandenbeurs. De cijfers liegen er niet om: 85% van de bezoekers deed een aankoop! Goed voor miljoenen euro's aan omzet.

Ouders (in spe) hebben financieel veel over voor hun baby. Onderzoek onder bezoekers van de Negenmaandenbeurs in RAI Amsterdam geeft aan dat maar liefst 85% van de bezoekers een aankoop deed van gemiddeld € 204,89. De informatiebehoefte van bezoekers was ook opvallend. In totaal bezochten 43.321 ouders (in spe) de beurs. De voorlopige onderzoeksresultaten geven aan dat 64% van de bezoekers er voor de eerste keer was. 64% is in verwachting, waarvan 66% van het eerste kindje.

Interessant om te zien dat dit percentage van 85% exact overeenkomt met de 85% 'more likely to purchase after an event/experience' uit een eerder interantionaal onderzoek naar onder meer de saleskracht van events:

 

Goede gesprekken en taboes doorbroken
Kinderartsen, lactatiekundigen, seksuologen, anesthesiologen en een slaapcoach; dit jaar kregen zorgprofessionals een grote rol in de programmering. Zij gingen in gesprek met bezoekers over onder meer pijnbestrijding tijdens de bevalling, postnatale depressies, seks tijdens de zwangerschap en de feiten en fabels over borstvoeding. “Het is mooi dat ook taboe onderwerpen een plek krijgen op de Negenmaandenbeurs. De drempel tot het voeren van een gesprek bleek niet hoog. Consumenten maakten er graag gebruik van en voelden zich echt gesteund en gehoord. Wij vinden het heel belangrijk om bewustwording te creëren over onderwerpen in de geboortezorg die soms meer op de achtergrond staan.”, zegt Soorien Zeldenrust van Ouderplatform Nona.

Winnaar Negenmaandenbeurs Consumer Award
Naast hi-tech, design en duurzaamheid, ligt de nadruk van de nieuwste babyproducten op het gebruikersgemak. Consumenten kozen dit jaar voor het AeroSleep Evolution Premium matraspakket als winnaar van de Negenmaandenbeurs Consumer Award. Door de speciale wigvormige insnijding van het koudschuim is het matras ook als refluxmatras te gebruiken, een innovatieve oplossing voor baby’s met refluxproblemen.

Eerste Geboortezorg Vakdag groot succes
Parallel aan de Negenmaandenbeurs vond dit jaar voor het eerst de Geboortezorg Vakdag plaats. Zo’n 350 geboortezorgprofessionals – verloskundigen, kraamverzorgenden, gynaecologen en echoscopisten – namen deel. Daniëlle Meester, initiator van de Geboortezorg Vakdag, vertelt enthousiast: “Deze eerste vakdag-editie is boven verwachting verlopen. We organiseren al 35 jaar de Negenmaandenbeurs voor consumenten, met deze jaarlijks terugkerende vakdag bieden we nu ook zorgprofessionals een ontmoetingsplek. Samen met vakblad NATAAL en Eva Pajkrt namens Amsterdam UMC en Stichting Stop te vroeg bevallen hebben we hele interessante programma’s neer kunnen zetten waarvoor de deelnemers ook accreditatiepunten ontvangen."

De volgende Negenmaandenbeurs vindt plaats van woensdag 24 februari t/m zondag 28 februari 2021 in RAI Amsterdam.

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. RAI Amsterdam. De ideale plek voor uw evenement

    Een evenement, vergadering of congres bij RAI Amsterdam is nog leuker met een bezoek aan de stad Amsterdam. Amsterdam...
  2. Halito!

    Met Halito! beheer je uitnodigingen, gastenlijsten, sms campagnes, (no)shows, enquêtes en statistieken in één...
  3. Libema

    Libéma biedt u vele zakelijke mogelijkheden bij haar ruim twintig locaties door heel Nederland, zoals bij...
  4. The Hague Conference Centre

    Geweldige bereikbaarheid, persoonlijke betrokkenheid en state-of-the-art voorzieningen maken van iedere bijeenkomst...
  5. Kinepolis

    Wil je van jouw event een succes maken? Val je graag op met originele relatiegeschenken? Of op zoek om jouw merk in...

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners