
De marketingtrends voor 2015: transparantie, personalisering en focus op interne communicatie
Transparantie
De beste merken van aankomend jaar kunnen niet meer meeliften op de best verzonnen fictieve verhalen rondom een product, maar overtreffen de meerderheid door een realistisch 'real-time' plaatje te creeren voor de consument.
Van manager naar versimpelaar
Het simpel en overzichtelijk maken van de bedrijfswaarden voor het optimaliseren van consument- en klantbinding komt in 2015 bovenaan de agenda te staan.
De noodzaak van marketingtechnologen
Minder denken vanuit het 'digital marketing'-perspectief en meer vanuit het oog van marketing in een digitale omgeving.
Flexibiliteit is 'key'
Meer data, kortere doorlooptijd, altijd online en snellere aanpasbaarheid. Door de beweegelijkheid van social media ligt de focus niet meer op de marketingstrategie voor het komende kwartaal, maar het komende uur.
Van globalisering naar personalisering
De wereld is, door de innovatieve technologieen, vandaag de dag meer verbonden met elkaar dan ooit tevoren. Marketing wordt daarom steeds meer gepersonaliseerd om de denkwijze van de consument over een product of merk te beinvloeden. Bedrijven zullen daarom meer gaan decentraliseren en zich meer focussen op de locale en regionale structuur.
Groeiende aandacht voor interne communicatie
Marketingmanagers gaan meer aandacht besteden aan de interne communicatie als marketingtool. Zij zien dit als dé uitdaging om nieuwe ambassadeurs te creeren door personeel en leveranciers de visie, missie en strategie van een merk of product te laten begrijpen en te dragen.