14 februari 2022

De kansen voor 2022: Event App, Tools, Virtuele en Digitale mogelijkheden: eindelijk!

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

En opeens is er geen weg meer terug. Geen gemiep en gepiep meer over opdrachtgevers die bang zijn dat hun 0,001 procent digibetische gasten zich niet prettig voelen bij die slimme app of die supereffectieve tool. Nee, corona dwong ons op de weg van online, digitaal, virtueel, apps en tools en zo kregen we geforceerd het bewijs: online, digitaal en qua tools is ALLES mogelijk en dat ALLES kan in ALLES de live beleving versterken.

Durf is niet meer nodig, we zitten op de snelweg en dan kun je maar beter mee, concludeert het 2022 trends, ontwikkelingen en kansen overzicht van EventBranche.nl en NEXTLIVE. Zij benoemen in hun BIG 5 trends de opmars en integratie van app's en tools in evenementen als 1 van de 5 grootste kansen.

<p><span style="font-size: 13.68px;"><a href="https://eventbranche.maglr.com/nextlive-trends2022/big-5" target="_blank"></a></span></p>
" src=

Laten we eerlijk zijn: bij het betreden van 9 op de 10 beursvloeren kregen voor 2019 nog het oude vertrouwde papieren beursboekje. Zoeken, bladeren, vinden en vooral ook niet vinden. Terwijl alles al mogelijk was: een goede interactieve op de persoon gemaakte beurs-app, gekoppeld aan NFC, RFID, beacons en alle andere technische tools die een bezoek prettiger en effectiever maken voor jouw gast.

Maar ook de ongekende krachten die los komen bij het slim en aanvullend inzetten van augmented of virtual reality, de spreker uit Amerika in de vorm van een hologram of communicatie via video’s in de eventapp terwijl je bezoekers van of naar het event reist. Corona heeft ons op het juiste pad gezet en er is in 2022 echt geen weg meer terug.

Realiseer je dat alles kan en zet het zodra de effectiviteit en de impact toegevoegde waarde heeft.

  1. De kansen voor 2022: contentmarketing? Events als motor!

    16-12-2021Op de drempel van 2022 ploft het dikke tweede halfjaarboek van EventBranche.nl op de deurmat van vele duizenden opdrachtgevers en bureaus. Daarin heel veel aandacht voor de kansen van live communicatie en experience marketing in 2022. Eén van die kansen? Contentmarketing. Want uit onderzoek blijkt dat het budget voor...

De kansen voor 2022: denk niet in hybride events, maar in hybride eventtrajecten

09-12-2021EVENTTRENDS2022 - Deel II van het EventBranche.nl Halfjaarboek komt er aan. Daarin volle focus op live, expereince en events in 2022. Live.Forward. is de conclusie. In het trendkatern visionairs, trendwatchers en trendtellers aan het woord. EventBranche.nl zelf geeft een overzicht van de 5 allergrootste ontwikkelingen...

De kansen voor 2022: betekenisvolle marketing doe je LIVE

06-12-2021Deel II van het EventBranche.nl Halfjaarboek komt er aan. Daarin volle focus op live, expereince en events in 2022. Live.Forward. is de conclusie. In het trend katern visionairs, trendwatchers en trendtellers aan het woord. EventBranche.nl zelf geeft een overzicht van de 5 allergrootste ontwikkelingen en dus kansen...

De kansen voor 2022: klant IS geen koning, maar wil zich WEL zo voelen

03-12-2021EVENTBRANCHE HALFJAARBOEK - Deel II van het EventBranche.nl Halfjaarboek komt er aan. Daarin volle focus op live, expereince en events in 2022. Live.Forward. is de conclusie. In het trend katern visionairs, trendwatchers en trendtellers aan het woord. EventBranche.nl zelf geeft een overzicht van de 5 allergrootste...