
TREND: Events voor 1 persoon
Een wat? Een event voor 1 persoon, ach het mogen er ook 2 of 3 zijn, maar dit is de trend van de beleving van een persoon vastleggen. Het verhaal vertellen. De beleving laten zien en door de kijkers mee laten beleven. Hier vinden online video en events elkaar. Vaak gebruikt als commercial, maar vooral online als viral-campagne.

Uitdaging: het is een expertise waar eventsexperts, reclamewereld en videoprofs elkaar moeten vinden en dan is er een wereld te winnen.
Voorbeeld: Kijk nog maar eens naar Samsung. EventBranche.nl zoekterm ‘publiekslievelingen’.
TREND: Virtual reality: de doorbraak

Halverwege dit jaar had slechts 1 op de 10 Nederlanders een VR-bril, maar let op, want alle merken zetten vol in op Virtual Reality (brillen). 2017 wordt dan ook het jaar dat de VR-bril in no time gemeengoed zal worden. Ook op evenementen. En dat is logisch want Virtual Reality geeft een experience die direct tot de hersenen doordringt en waar voor organisatoren de mogelijkheden vrijwel onbeperkt zijn.
Uitdaging: integreer virtual reality met de live belevenis
Voorbeeld: winnaar van European Best Event Awards Samsung Lifechanger
TREND: Sprekers? Experts!

Vooropgesteld: er blijft altijd ruimte voor goede sprekers, prachtige speeches of bekende personen die hun ervaringen delen, maar 2017 wordt het jaar van de expert als spreker. Vol interactie, met goede dagvoorzitters en interviewers grijpen de experts het podium, ook al zijn ze minder vaardig in hun spreekvaardigheden. De opdrachtgever wil inhoud overbrengen, de expert kan dat bieden.
Uitdaging: hoe krijgen we nerd, wetenschappers en andere experts over de drempel die het podium voor hen is?
Voorbeeld: dat de expertrevolutie op sprekersgebied al begonnen is, valt terug te lezen op EventBranche.nl, zoek met zoekterm ‘Promovendis’.
De rest van de trends?
- De hoofdrol in de marcom-mix
- WKR wekker gaat af!
- Uw gast, de eindregie
- De nieuwe generatie eventprofs
- App usual
- Safety first, second and third
- Live data
In ons magazine wordt alles uitgelegd en geduid. Tijd om eindelijk eens lid te worden van het grootste netwerk en kennisplatform in de eventbranche: www.eventbranche.nl/abonneren/