De coronacrisis als gamechanger voor live events

12-06-2020 - De nieuwe realiteit van fysieke afstand houden en beperkingen bij bijeenkomsten brengt evenementen wereldwijd in zwaar weer. Hoe kunnen we congressen, concerten, toernooien en andere belangrijke happenings anders vormgeven om ze toch door te kunnen laten gaan?

Live Legends, de ‘live experiences architects’ uit Abcoude, komt met de oplossing “LIVE@HOME” om ‘legendary live experiences’ in een hybride virtuele setting te creëren en de bezoeker vanuit de huiskamer een real-time beleving mee te geven en merken te blijven verbinden met hun publiek. Resultaatgericht en 0% risico voor besmettingsgevaar.

Stay home, experience live

Juist in deze crisistijden missen we het bij elkaar komen meer dan ooit. Echter, dat we fysiek afstand houden, wil niet zeggen dat we sociaal en intellectueel gezien ook afstand van elkaar hoeven te nemen. Of je nou als organisatie je medewerkers aan je wil binden, een prijs wil uitreiken, een internationaal congres wil organiseren, of een concert wil geven. Real-time samenkomen op fysieke afstand van elkaar, dat kan gewoon vanuit huis of kantoor. LIVE@HOME is een hybride ontmoetingsplaats in een energieke online setting die draait om storytelling, waarbij je als publiek “live” aanwezig bent.

Veiligheid, innovatie en live interactie

LIVE@HOME brengt de beleving van “live” en de voordeel van online samen. De mogelijkheden zijn oneindig en naar wens te customizen. Er zijn geen beperkingen van ruimte, tijd en plaats. Vanuit een greenscreen in de studio van Live Legends kan het event door middel van Virtual Reality overal plaatsvinden waar je maar wil: van een lokaal theater, de Amsterdamse grachten of de Chinese Muur. Je hoeft er geen kilometers voor af te reizen, wat erg fijn is nu het internationaal reisverkeer plat ligt. Het publiek evenals de sprekers en artiesten uit binnen- en buitenland kunnen vanuit hun eigen locatie en tijdszone deelnemen. Zo kunnen sprekers veilig vanuit huis hun presentatie geven en bedienen. Dit komt dan direct zichtbaar op het podium in beeld. Het publiek kan ook direct vanuit huis of kantoor vragen stellen, feedback geven en live deelnemen aan Q&A’s en voting polls.

Merkbeleving

Wat je online wilt voorkomen, is dat de bezoeker vanaf het scherm passief aan het luisteren is en wegzapt. Door het toevoegen van showelementen (zoals een live performance met muziek en dans, belichting en special effects) wordt de merkbeleving en boodschap versterkt en tastbaar gemaakt. Hiermee behoud je als merk de kracht van live events om het publiek aan je te binden. Het publiek blijft geboeid vanaf het scherm en als merk zet je een onvergetelijk momentum neer.

 

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. UP Events

    Bij UP Events kom je voor de beleving. Na één bezoek wil je meer. En als je terugkomt krijg je weer iets nieuws!
  2. Omnivents, Avontuurlijk Evenementenbureau, PEOPLE-POWER-PLAY

    Omnivents en Watergoed, een one-stop-shop!
  3. Holland Evenementen Groep

    Een allround en unieke evenementenlocatie in het midden van Nederland. Dé locatie voor bijzondere...
  4. Effectivents

    Effectivents verzorgt een verkorte opleiding eventmanagement en diverse trainingen en cursussen in eventmanagement...
  5. Kronenburg

    Zoekt u voor uw evenement of event een sprankelende Host of Hostess, een ervaren Teamleider, een elegant Hospitality...

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners