Farid Tabarki: 'Er komen steeds meer events on demand. Kleinschalige events voor specifieke doelgroepen, die gemakkelijker te organiseren, gemakkelijker te financieren (crowdfunding) en gemakkelijker en goedkoper te communiceren zijn (Facebook en Twitter zijn immers gratis).'
Zelf communicatiebron
'De social media zorgen ervoor dat burgers, consumenten en eventbezoekers zelf steeds vaker de communicatiebron en autoriteit worden. De nieuwe media zorgen voor een democratisering van de communicatie. Burgers worden het verlengstuk van de politie. Een politie App stelt burgers in staat via hun smartphone foto’s van verdachte situaties in hun wijk door te sturen. Via een gemeentelijke App kunnen burgers suggesties voor verbeteringen in hun woonwijk inbrengen, zoals in Eindhoven al gebeurt. De crisis versnelt de transformatie naar nieuwe businessmodellen, een andere manier van produceren en het Nieuwe Werken.'
Quality time
'De welvaart heeft in Nederland zijn top wel bereikt. De nieuwe, jonge generatie hecht minder dan de oude generatie aan financiёle prikkels en meer aan persoonlijke groei, ontwikkeling via competenties, sociale cohesie en quality time met peers en familie. Kortom, het accent verschuift van welvaart naar welzijn. Het jaar 2013 wordt wel een schurend jaar: een jaar waarin de transities naast de oude systemen door elkaar heen lopen.'
>> Het trendmagazine is inmiddels verstuurd. Heeft u het 100-pagina dikke magazine niet ontvangen. Word dan nu nog abonnee voor 99 euro en wij sturen u het trendmagazine na. Hoe? Pak ouderwets de telefoon en vraag naar Robin van Leeuwen: 0314 361060