17 oktober 2014

Dag van het Evenement levert nu al discussie over eventmarketing op

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

DAG VAN HET EVENEMENT - De Dag van het Evenement (#DVHE) heeft een helder doel: de meerwaarde en impact van events bloot leggen aan (nieuwe) opdrachtgevers. Dat doel levert een aardige buzz op in en rondom de branche.

Dag van het Evenement:

>> Alle overige informatie: www.dagvanhetevenement.nl

Ondanks dat het concept van #DVHE zich in eerste instantie met een zeer inspirerend congres, waarvan de sprekers stap voor stap bekend worden gemaakt, richt op de corporate eventmanager en de marketing- en communicatieprofessional, voelen ook veel aanbieders uit de evenementenbranche aan dat zij onderdeel willen zijn van deze bijzondere dag. 'Er wordt veel over gesproken en dat is goed. Onlangs zei iemand: zijn die bedrijven uit de branche dan de sponsor van het evenement? Ja, in grote lijnen wel, maar dan wel binnen het grotere doel: wij willen marketeers en communicatieprofessionals, die wellicht nog niet zo bekend zijn met de kracht van ons vakgebied, of er meer over willen weten, op 9 december naar de Broodfabriek krijgen. Het congres moet daar inspiratie geven door de kracht van events in marketingstromingen bloot te leggen en door grote corporates uitleg te laten geven over kun keuzes voor live elementen en de meerwaarde van die keuzes. Na afloop van het congres brengen wij de bezoekers van het congres middels een lunch op de inspiratie- en netwerkvloer in contact met het aanbod uit onze branche', aldus Mark Wichmann en Sjoerd Weikamp van EventBranche.nl.

Inspireren en enthousiast maken
Inspireren, enthousiast maken en laten zien dat onze branche doorgegroeid is tot een volwaardige tak van de communicatie- en marketingwereld. Dat is het doel. En ook hoe bedrijven uit die eventbranche inmiddels mee kunnen in het inzetten van live binnen marcom-strategieen. Zij kunnen als strategische partner opdrachtgevers adviseren of faciliteren. 'Daarom hebben wij er voor gekozen om opdrachtgevers het congres a 299,- aan te bieden. Later op de dag zijn ook branchegenoten welkom. Mooi dat zowel beursorganisatoren als Eventex (Event15), OGZ (Festivak), als ook brancheverenigingen als IDEA, CLC-VECTA, SITE en HSMAI al hebben aangegeven dit initiatief te ondersteunen met hun aanwezigheid op de interactieve inspiratievloer. Daarbij zijn wij ook zeer erkentelijk voor partner Marketingfacts, die meedenkt en ook ruimte biedt aan EventBranche.nl om straks als gastredacateur naar hun doelgroep de kracht van events bloot te leggen', aldus het enthousiaste team van EventBranche.nl, dat verheugd is over het aantal deelnemende bedrijven uit de branche en de eerste 75 goedgekeurde marketeers, communicatieprofessionals en eventmanagers van grote en middelgrote bedrijven, overheidsinstellingen en overige organisateis. 'En dat terwijl we pas enkele dagen de inschrijving in de lucht hebben. Volgende week barst de campagne voor deze doelgroep pas los. We mikken op minimaal 500 congresgangers.'

Hoofdsponsor IGO Post samen met Van der Linde Catering en De Broodfabriek als decor, zijn vol in de voorbereiding om samen met initiatiefnemer EventBranche van deze dag een bijzonder moment te maken. Om straks effectief te kunnen netwerken en over alle live congresinformatie te beschikken krijgen bezoekers en deelnemers ook de beschikking over de NetwerkApp. Alle overige informatie:

>> Alle overige informatie: www.dagvanhetevenement.nl