13 augustus 2012

Creatiebureau ID310 draagt bij aan eventmarketing NS rondom OS2012

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

EVENTMARKETING - Creatiebureau ID310 heeft in opdracht van NS voorafgaande aan en tijdens de Olympische Spelen de campagne ‘NS zet Londen Centraal’ ondersteund. Doel van de campagne is uitdragen van het partnerschap met NOC*NSF en het positief beïnvloeden van de beleving op de stations.

Enkele maanden voor de zomerspelen is een selectie van acht stations voorzien van kleurrijke, thematische decoratie. Enorme banieren met typische sportmomenten kondigden de Olympische Spelen aan. Deze beelden werden ondersteund door parapludecoratie in de bekende Olympische kleuren. Tijdens de Olympische Spelen is de treinreiziger op vier van de geselecteerde stations verrast en verwend met Londen Parken. Een zitgelegenheid, geheel gehuld in Engelse parksferen, waar de wedstrijden live bekeken konden worden op mega-schermen.

ID310 produceerde de Londen Parken op station Den Haag Centraal, Utrecht Centraal, Den Bosch en Eindhoven. De parken werden zeer gewaardeerd door de reizigers: samen Epke Zonderland aanmoedigen, juichen bij de hockey shoot-outs en de treinreis vervolgen blijkt een goede combinatie, aldus het team van ID310.